Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Thesis title in Czech: | Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník |
---|---|
Thesis title in English: | Use of e-learning materials for the theme Functions for the 9th grade |
Key words: | e-learning, samostatné studium, lineární funkce, kvadratická funkce, nepřímá úměrnost, základní škola |
English key words: | e-learning, independent studies, linear functions, quadratic functions, proportions, basic school |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 06.05.2015 |
Date of assignment: | 09.05.2015 |
Date and time of defence: | 12.09.2018 08:30 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Date of electronic submission: | 12.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2018 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. |
Guidelines |
Rešerše materiálů pro téma funkce v 9. ročníku a materiálů o využití e-learningu ve výuce
Vytvoření materiálů pro využití ve výuce tématu funkce ve dvou provedeních - pro klasické hodiny a pro e-learningový kurz Porovnání specifik obou typů materiálů Vyzkoušení materiálů v obou provedeních ve školské praxi Analýza rozdílů ve volbě řešitelských strategií, v práci se zdroji informací, v úspěšnosti v řešení a v dalších ukazatelích Návrhy pro školskou praxi |
References |
BUŠEK, Ivan a Marie KUBÍNOVÁ. Matematika. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1994, 208 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-858-4958-5.
MÜLLEROVÁ, Jana. Matematika pro 9. ročník základní školy: algebra. 1. vyd. Praha: Kvarta, 2000, 192 s. ISBN 80-863-2610-1. ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro gymnázia - Funkce. 1994. vyd. Praha: Prometheus. ISBN 80-85849-09-7. TREJBAL, Josef. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 88 s. ISBN 80-723-5056-0. EGER, Ludvík. Vymezení pojmu e-learning. Technologievevzdelavani [online]. [cit.2013-05-25]. Dostupné z: http://technologievevzdelavani.webnode.cz/products/vymezeni-pojmu-e-learning/ Kvadratická funkce. Wikipedia.infostar.cz [online]. [cit. 2013-05-02]. Dostupné z: <http://wikipedia.infostar.cz/q/qu/quadratic_function.html>. Průběh funkce [online]. 11.1.2011 [cit. 2012-08-21]. Dostupné z: <http://prubehfunkce.xf.cz/Stranky/Uvod.html>. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2012-08-08]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf >. SUKUPOVÁ, Zdeňka. Využití e-learningu ve vzdělávání, Zlín, 2010. 52 s. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. Dostupné z WWW: <http://dspace.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/12629/sukupov%C3%A1_2010_bp.pdf?sequence=1>. Školní vzdělávací program Základní školy Klenovice na Hané pro základní vzdělávání [online]. Klenovice na Hané : Základní škola Klenovice na Hané, okres Prostějov, příspěvková organizace, 2007- [cit. 2008-08-09]. Dostupný z WWW: <http://www.zsklenovice.cz/dokumenty/svp.pdf/>. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Editor Milan Hejný, Jarmila Novotná, Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 213-455. ISBN 80-7290-189-3. HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky 2. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1989, 554 s. Další literatura bude průběžně doplňována. |
Preliminary scope of work |
Rešerše potřebné teorie z oblasti funkcí v 9. ročníku ZŠ
Výběr úloh pro zkoumání na úrovni 2. stupně ZŠ a nižšího gymnázia Rozpracování úloh pro experiment pro klasické hodiny a pro e-learningový kurz Provedení experimentu Analýza a vyhodnocení výsledků experimentu Dotazníkové šetření zaměřené na motivační potenciál úloh, jsou-li řešeny v klasickém a e-learningovém prostředí a jeho porovnání s výsledky žáků v experimentu |
Preliminary scope of work in English |
Research on theoretical knowledge from the domain of functions for the 9th grade
Selection of problems for the research at lower secondary level schools Elaboration of problems for the experiment for classical teaching lessons and for the e-learning course Experiment in schools Analysis and evaluation of the experiment results Questionnaire survey focusing on the motivational potential of problems solved in the classical and e-learning environments and its comparison with pupils' results in the experiment |