Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Thesis title in Czech: Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Thesis title in English: Mentoring novice teachers in Finland
Key words: mentoring, začínající učitel, profesní podpora, profesní rozvoj, mentor, mentee
English key words: mentoring, novice teacher, professional suppport, professional development, mentor, mentee
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 05.05.2015
Date of assignment: 06.05.2015
Date and time of defence: 18.01.2018 12:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:03.12.2017
Date of proceeded defence: 18.01.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky.
III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana 8/2015 a Přílohy č. 3 k tomuto opatření.
References
European Comission (2010). Developing coherent and system-wide induction programmes for beginning teachers: a handbook for policy makers. Brussels: Directorate General for Eduacation and Culture.
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV.
Heikkinen, H., Jokinen, H. & Tynjälä, P. (2012). Peer-group mentoring for teacher development. London: Routledge.
Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF.
Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.
Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum.
Švaříček, R., Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Tirri, K. (2014). Peer-group mentoring for teacher development. Journal of Education for Teaching, vol. 40 (issue 3), pp. 322-323.
Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec: TUL PF.
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html