Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Thesis title in Czech: Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Thesis title in English: Attitudes of pupils to school cheating.
Key words: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění
English key words: dishonest behavior, unusual cheating, electronic cheating, elementary school pupils, motivation to cheat
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 04.02.2015
Date of assignment: 04.02.2015
Date and time of defence: 15.01.2018 15:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:06.12.2017
Date of proceeded defence: 15.01.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self-reporting), bude cílem zjistit četnost školního podvádění v závislosti na pohlaví, studijním průměru a typu školy.

1. Zdůvodnění výběru tématu
Školní podvádění se jako problém vyskytuje hojně na všech typech škol. Výzkumem podvádění ve škole se zabývají četné zahraniční studie, ovšem u nás je toto téma výzkumníky poněkud opomíjeno. Proto jsem se rozhodla se tomuto tématu blíže věnovat.

2. Formulace problému, který bude v práci řešen:
Jaké jsou způsoby žákovského podvádění a jejich motivace k podvádění na vybraných základních školách?
Souvisí žákovské podvádění na pohlaví, studijním průměru a typu školy?

3. Cíl práce:
Cílem mé práce bude zjistit, výskyt jednotlivých typů školního podvádění, jejich četnost, vliv pohlaví, studijního prospěchu a typu školy na školním podvádění.

4. Charakteristika metod a struktura práce:
Výsledkem výzkumu by měl být přehled o nejčastěji používaných způsobech podvádění, zařazený do souvislostí zejména se studijním prospěchem, pohlavím a typem školy.
Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se budu věnovat vymezení termínu jako je školní podvádění, typům podvádění. Praktická část bude věnována vlastnímu výzkumu a vyhodnocení získaných dat.
References
Cizek, G.J. Detecting and Preventing Classroom Cheating. Thousand Oaks: Corwin Press, 2003. 167 s. ISBN 0-7619-4655-1.
Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 415 s. ISBN: 80-7066-534-3.
Čáp, J.; Mareš, J. Psychologie pro učitele. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X.
Faucher, D., & Caves, S. (2009). Academic Dishonesty: Innovative Cheating Techniques and The Detection and Prevention of Them. Teaching and Learning in Nursing, 4(2), 37 41.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Jensen, et al It’s Wrong, But Everybody Does It: Academic Dishonesty Among High School and College Students. Contemporary Educational Psychology. 2002, čís. 27, s. 209- 228. ISSN 0361-476X
Jensen, L. A., Arnett, J. J., Feldman, S. S., & Cauffman, E. (2002). It’s Wrong, But Everybody Does It: Academic Dishonesty among High School and College Students. Contemporary Educational Psychology, 27(2), 209 228.
Lickona, T. Educating for Character. How our Schools Teach Respect and Responsibility. New York: Bantam Books, 1992. ISBN 0553370529.
Mareš, J. Tradiční a netradiční podvádění ve škole,Pedagogika, 2005, s. 310-335.
Panáková, M.. Fenomén podvádění ve školách. Faktory ovlivňující podvádění studentů na středních školách v Pardubickém kraji. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011.
Stránská, T. Žákovské napovídání jako sociálně psychologický jev,Pedagogika, 1982, s. 328-332
Stránská, T. (1988). Rozbor výpovědí studentů učitelství o možných příčinách podvádění. In J. Mareš, Pedagogická interakce a komunikace (s. 151 157). Hradec Králové: Pedagogická fakulta v Hradci Králové.
Vrbová, J.. „Co mi ve škole vadí víc, podvádění, či klamání?“ Postoje žáků k nečestnému chování ve škole v kontextu školního podvádění. Studia paedagogica. , roč. 2-3, čís. 18, 2013.
Vrbová, J. (2010). Co je na podvádění ve škole vlastně špatného? In J. Hábl & J. Doležalová (Eds.), Humanizace ve výchov a vzdělávání (s. 156–165). Hradec Králové: Gaudeamus.
Vrbová, J., & Stuchlíková, I. (2012). Školní podvádění starších žáků: pilotní studie. Pedagogika, 62(3), 317–331.
Whitley, E. W. (1998). Factors Associated With Cheating Among College Students: A Review. Research in Higher Education, 36(3), 235 274.
Preliminary scope of work
Diplomová práce by měla podat přehled o nejčastěji používaných způsobech podvádění, zařazený do souvislostí zejména se studijním prospěchem a pohlavím.
Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se budu věnovat vymezení termínu jako je školní podvádění a jednotlivým typům podvádění. Praktická část bude věnována vlastnímu výzkumu a vyhodnocení získaných dat.
Preliminary scope of work in English
The diploma thesis should give an overview of the most commonly used cheating methods, which are related to study benefits and gender.
The thesis will be divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part, I will focus on defining the term such as school cheating and individual types of cheating. Practical part will be devoted to own research and evaluation of acquired data.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html