Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Thesis title in Czech: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Thesis title in English: Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities
Key words: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelů
English key words: Specific learning disabilities, educational methods, teaching foreign languages, education of teachers.
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 28.01.2015
Date of assignment: 28.01.2015
Date and time of defence: 16.05.2016 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:12.04.2016
Date of proceeded defence: 16.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce je zaměřena na projevy specifických poruch učení, sestavování IVP, kritéria hodnocení těchto žáků při výuce cizích jazyků na základní škole a vzdělávání učitelů v této problematice.
References
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd., přeprac. a rozšíř. Praha: Portál, 2009, 263 s. ISBN 978-80-7367-514-1.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 207 s. ISBN 978-80-262-0044-4.
ZELINKOVÁ,Olga.Cizí jazyky a specifické poruchy učení.Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2010,167 s. ISBN 978-80–731–022-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. 5. vyd. Praha: Portál, 2000, 196 s. ISBN 80-7178-481-8
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. uprav. a rozšíř. vyd. Jinočany: H & H, 1995, 269 s. ISBN 80-85787-27-x.
BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2013, 237 s.ISBN 978-80-7315-232-1
NOVÁK, Josef, SMUTNÁ, Jiřina: Předpoklady k učení u dětí dyslektických a dysgrafických. Litomyšl : AUGUSTA, 1996, 182s. ISBN 80 901 806-7-1
SMUTNÁ,Jiřina:Děti s vývojovými poruchami učení a co o nich víme. Praha: MŠMT, 1998. 64.
Preliminary scope of work
Předpokládaná struktura práce: Práce s empirickým charakterem
Teoretická část: Přehled různých typů specifických poruch učení, jejich projevy a příčiny. Metody výuky cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení.
Praktická část: Dotazníkové šetření pro učitele cizích jazyků,vyhodnocení výsledků dotazníku.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html