Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Thesis title in Czech: Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Thesis title in English: Hundred table in mathematics teaching in primary school
Key words: experiment, gradované úlohy, matematické strukturální prostředí, stovková tabulka
English key words: experiment, graduaded problems, mathematical structural environment, hundred table
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Supervisor: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 15.01.2015
Date of assignment: 18.01.2015
Date and time of defence: 19.05.2016 13:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Date of electronic submission:11.03.2016
Date of proceeded defence: 19.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. Prostudování odborné literatury, 2. Prostudování učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ, 3. Seznámení se s prostředí Stovková tabulka, 4. Tvorba gradovaných úloh, 5. Příprava, realizace a analýza předexperimentů se žáky 1. stupně v prostředí Stovková tabulka, 6. Příprava, realizace a analýza experimentů se žáky 1. stupně v prostředí Stovková tabulka, 7. Závěry.
References
1. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ
2. Hejný, M. (2014): Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně, Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta.
Preliminary scope of work
1. Prostudování různých řad učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ - evidence úloh se stovkovou tabulkou včetně způsobu zadání, 2. Hlubší analýza zpracování matematického prostředí Stovková tabulka v učebnicích matematiky - Hejný a kol., 3. Doplňování úloh v prostředí Stovková tabulka tak, aby série úloh lépe gradovala, 4. Příprava předexperimentů, které by měly vypovídat o tom, zda úlohy optimálně gradují, 5. Realizace a analýza předexperimentu, 6. Ladění série gradovaných úloh, 7. Připrava experimentu, 8. Realizace a analýza experimentu, 9. Finalizace série gradovaných úloh, 10. Reflexe celé práce.
Preliminary scope of work in English
1. To study various chains of textbooks of mathematics for primary schools - evidence of different problems concerning hundred table f
2. Deeper analysis of contemporary elaboration of mathematical environment Hundred table in textbooks of Hejný and others (Publishing house Fraus)
3. Formation of new problems in such way that the new series of problems graduades in better way than that one in contemporary textbooks
4. Preparation of pre-experiments that will show that the problems graduade optimally
5. Realization and analysis of pre-experiments
6. "Tuning" of new series of graduaded tasks
7. Preparation of experiments
8. Realization and analysis of experiments
9. Final stage - formulation of optimal series of graduaded problems
10. Reflextion of the whole work
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html