Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Thesis title in Czech: | Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Hundred table in mathematics teaching in primary school |
Key words: | experiment, gradované úlohy, matematické strukturální prostředí, stovková tabulka |
English key words: | experiment, graduaded problems, mathematical structural environment, hundred table |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 15.01.2015 |
Date of assignment: | 18.01.2015 |
Date and time of defence: | 19.05.2016 13:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Date of electronic submission: | 11.03.2016 |
Date of proceeded defence: | 19.05.2016 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. |
Guidelines |
1. Prostudování odborné literatury, 2. Prostudování učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ, 3. Seznámení se s prostředí Stovková tabulka, 4. Tvorba gradovaných úloh, 5. Příprava, realizace a analýza předexperimentů se žáky 1. stupně v prostředí Stovková tabulka, 6. Příprava, realizace a analýza experimentů se žáky 1. stupně v prostředí Stovková tabulka, 7. Závěry.
|
References |
1. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ
2. Hejný, M. (2014): Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně, Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. |
Preliminary scope of work |
1. Prostudování různých řad učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ - evidence úloh se stovkovou tabulkou včetně způsobu zadání, 2. Hlubší analýza zpracování matematického prostředí Stovková tabulka v učebnicích matematiky - Hejný a kol., 3. Doplňování úloh v prostředí Stovková tabulka tak, aby série úloh lépe gradovala, 4. Příprava předexperimentů, které by měly vypovídat o tom, zda úlohy optimálně gradují, 5. Realizace a analýza předexperimentu, 6. Ladění série gradovaných úloh, 7. Připrava experimentu, 8. Realizace a analýza experimentu, 9. Finalizace série gradovaných úloh, 10. Reflexe celé práce. |
Preliminary scope of work in English |
1. To study various chains of textbooks of mathematics for primary schools - evidence of different problems concerning hundred table f
2. Deeper analysis of contemporary elaboration of mathematical environment Hundred table in textbooks of Hejný and others (Publishing house Fraus) 3. Formation of new problems in such way that the new series of problems graduades in better way than that one in contemporary textbooks 4. Preparation of pre-experiments that will show that the problems graduade optimally 5. Realization and analysis of pre-experiments 6. "Tuning" of new series of graduaded tasks 7. Preparation of experiments 8. Realization and analysis of experiments 9. Final stage - formulation of optimal series of graduaded problems 10. Reflextion of the whole work |