Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Thesis title in Czech: Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Thesis title in English: Student with Autism Spectrum Disorder - Teacher's Perspective
Key words: základní škola, učitel, žák, porucha autistického spectra, vzdělávání, integrace
English key words: Elementary school, Teacher, Student, Autism Spectrum Disorder, Education, Integration
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra psychologie (41-KPSY)
Supervisor: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 12.01.2015
Date of assignment: 12.01.2015
Date and time of defence: 13.09.2016 08:45
Date of electronic submission:15.07.2016
Date of proceeded defence: 13.09.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Jedná se o empirickou práci, založenou na rozhovorech s učiteli, kteří mají zkušenosti se žáky s poruchou autistického spektra.
Předběžný obsah:
1) Úvod
2) Teoretická část
- poruchy autistického spektra
- žák s poruchou autistického spektra ve škole
- výchovné a vzdělávací přístupy k žákům s poruchou autistického spektra
- integrace x speciální škola
3) Empirická část
- cíle práce a výzkumné otázky
- metodologické ukotvení výzkumného šetření
- respondenti (kazuistiky)
- analýza a interpretace dat
- diskuze
- závěr
References
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. 465. s. ISBN 80-7367-091-7.
HRDLIČKA, Michal a KOMÁREK, Vladimír. Dětský autismus. Přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.
VOSMIK, Miroslav a BĚLOHLÁVKOVÁ, Lucie. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. ISBN 80-7367-687-2.
SCHOPLER, Eric; REICHLER, Robert J. a LANSINGOVÁ, Margaret. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Příručka pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.
BOYD, Brenda. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem. 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál, 2011. ISBN 80-7367-834-0.
VERMEULEN, Peter. Autistické myšlení. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1600-3.
MOHAMMADI, Mohammad-Reza. A Comprehensive Book on Autism Spectrum Disorders [online]. InTech, 2011 [cit. 15.9.2011]. ISBN 978-953-307-494-8. Dostupné z: http://www.intechopen.com/books/a-comprehensive-book-on-autism-spectrum-disorders
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html