Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Doučování žáků 1. stupně ZŠ v mimoškolním prostředí
Thesis title in Czech: Doučování žáků 1. stupně ZŠ v mimoškolním prostředí
Thesis title in English: Tutoring of elementary school pupils outside school
Key words: Doučování, žák 1. stupně ZŠ, znevýhodněný žák, knihovna, projekt, mimoškolní prostředí, školní příprava, pravidelná příprava, mentoring, dobrovolnictví
English key words: Tutoring, elementary school pupil, disadvantaged pupil, library, project, out of school premises, preparation for school tasks, regular preparation, mentoring, volunteering
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 12.12.2014
Date of assignment: 12.12.2014
Date and time of defence: 18.05.2016 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1
Date of electronic submission:06.04.2016
Date of proceeded defence: 18.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce komplexně analyzuje pilotní projekt Národní knihovny zaměřený na pomoc žákům 1.stupně ZŠ se školní přípravou. V úvodní části se práce detailně zabývá způsobem doučování v rámci mimoškolní činnosti na území ČR. Druhá část práce je zaměřena na mapování působení dobrovolníků v Městské knihovně v Praze-Bohnicích a jejich činnost se žáky. Práce zpracovává pedagogické přístupy jednotlivých mentorů ke svým žákům, snaží se najít vhodné způsoby spolupráce, odhalit a odstranit nedostatky, které během projektu vyvstanou.
References
The shadow education system: pribate tutoring and its implications for planners, Mark Bray, UNESCO 2007 Paris

Analýza programu Podpora vzdělávání, ZČU, kolektiv autorů, Plzeň 2012

Mají na to! Jak podpořit znevýhodněné děti na ZŠ, Člověk v tísni

Metodika programu Podpora vzdělávání, Člověk v tísni

Pedagogické ovlivňování volného času, Bedřich Hájek a kolektiv, Portál Praha 2008

Škola doma, Příručka pro rodiče i prarodiče (1. - 5. ročník), Zuzana Klofátová, Vyd. Jak Kamenář 2009
Preliminary scope of work
Práce komplexně analyzuje pilotní projekt Národní knihovny zaměřený na pomoc žákům 1.stupně ZŠ se školní přípravou. V úvodní části se práce detailně zabývá způsobem doučování v rámci mimoškolní činnosti na území ČR. Druhá část práce je zaměřena na mapování působení dobrovolníků v Městské knihovně v Praze - Bohnicích a jejich činnost se žáky. Práce popisuje pedagogické přístupy jednotlivých mentorů ke svým žákům, snaží se najít vhodné způsoby spolupráce, odhalit a odstranit nedostatky, které během projektu vyvstanou.
Preliminary scope of work in English
The diploma thesis provides complex analysis of pilot of National library focused on supporting pupils of elementary school with preparation for school tasks. Within the first part thesis is focused on methods of out of school tutoring in Czech Republic. Subsequently I have monitored the participation of pilot's volunteers within Municipal library in Prague - Bohnice and their interaction with pupils. Thesis describes individual approaches of particular tutors and try to identify drawbacks and finally evaluate ideal approach.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html