Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Třída k použití
Thesis title in Czech: Třída k použití
Thesis title in English: Classroom utilization
Key words: minimalizace, omezení, prostředky, výtvarná výchova, výuka, třída
English key words: minimization, limitation, means, art lesson, lessons, class
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Supervisor: prof. ak. mal. Martin Velíšek, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 08.12.2014
Date of assignment: 14.12.2014
Date and time of defence: 24.05.2016 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:15.04.2016
Date of proceeded defence: 24.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D.
 
 
 
Advisors: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Guidelines
Teoretická část:
Proveďte reflexi hodiny výtvarné výchovy. Zaznamenejte standardní výtvarné prostředky používané ve výtvarné výchově. Vytvořte paradigma nouzového řešení. Pracujte s ideou minimálních prostředků a mezních podmínek pro výuku. Věnujte pozornost třídě a jejímu vybavení. Vlastní koncepty podrobte dialogu - konfrontaci se zkušeným pedagogem.

Praktická část:
Vytvořte sérii praktických výstupů na základě idey minimálních prostředků. Položte důraz na materiál. Transformujte vizuální podobu primárních výstupů do tradičního dvojrozměrného artefaktu.

Didaktická část:
Reflektujte výsledky zkoumání v teoretické i praktické části bakalářské práce v didaktických etudách s těžištěm v mimoškolní edukaci. Představte koncepty úloh, vycházejících z omezených možností a prostředků.
References
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy II. SPN UK, Praha 1982
LAMAČ, M.: Myšlenky moderních malířů. Praha: Odeon, 1989.
PETŘÍČEK, M. Myšlení obrazem – průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé, Herrmann & synové, 2009
ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově, Praha : Sarah. 2000
ROESELOVÁ, V. Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha: UK Praha Ped F, 2001.
SLAVÍK, J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha: Univerzita Karlova, 1997
Preliminary scope of work
Reflexe výuky výtvarné výchovy z pozice materiálového zajištění. Vytvoření paradigmatu nouzového řešení. Práce s ideou minimálních prostředků. Dialog vlastního uvažování se zkušeností staršího pedagoga. Práce na materiálových exploracích v intencích tématu. Reflexe zkoumání a zpětné vazby z dialogu v návrhu didaktických úloh.
Preliminary scope of work in English
Reflection of art lessons teaching from the position of material procuring. Creation of paradigm of emergency solution. Work with the idea of minimal means. Dialog of your own thinking with a thinking of an experienced teacher. Work on exploration of material in an intention of the topic. Reflection of exploring and feedback of a dialog in the planning of didactic assignments.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html