Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vývoj chování inteligentních agentů
Thesis title in Czech: Vývoj chování inteligentních agentů
Thesis title in English: Evolution of behaviors for intelligent agents
Key words: Evoluční algoritmy, inteligetní agenti, umělé bytosti
English key words: Evolutionary algorithms, intelligent agents, human-like agents
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: Mgr. Roman Neruda, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.11.2014
Date of assignment: 14.11.2014
Confirmed by Study dept. on: 21.11.2014
Date and time of defence: 04.06.2015 09:30
Date of electronic submission:07.05.2015
Date of submission of printed version:07.05.2015
Date of proceeded defence: 04.06.2015
Opponents: doc. RNDr. Pavel Surynek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je vyvinout inteligentní chování agentů ve virtuálním prostředí realistické počítačové hry. Jelikož takové prostředí je příliš komplexní, je velmi obtížné a výpočetně náročné použít simulace v něm pro vývoj chování agentů. Student se zaměří na návrh vlastního zjednodušeného prostředí vhodného pro použití evolučních technik a prozkoumá možnosti přenosu naučených chování do skutečné hry. Scénáře využití zahrnou jak chování jednotlivých inteligentních agentů, tak i skupinová chování týmu agentů řešících společně danou úlohu. Předpokládané výstupy práce jsou návrh a implementace prostředí pro evoluci chování a návrh a ověření vyvinutých strategií chování v obou prostředích.
References
Eiben, A.E and Smith, J.E.: Introduction to Evolutionary Computing, Springer, 2007.

Poli, R. and Langdon, W. B. and McPhee, N. F.: A field guide to genetic programming, published via Lulu.com, 2008.

Gemrot, J., Kadlec, R., Bída, M., Burkert, O., Píbil, R., Havlíček, J., Zemčák, L., Šimlovič, J., Vansa, R., Štolba, M., Plch, T., Brom C.: Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents. In: Agents for Games and Simulations, LNCS 5920, Springer(external link), 2009, pp. 1-15.

Wooldridge, M.: An Introduction to Multiagent Systems, (2nd ed), 2009.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html