Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Thesis title in Czech: Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Thesis title in English: Utilization of Weekly diary for developing personal competencies of primary school pupils
Key words: sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský výzkum, Týdeník
English key words: self-reflection, individualization, competencies, personal and social education, primary school, teachers' action research, Weekly diary
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Author: Mgr. Veronika Denková - assigned by the advisor
Date of registration: 14.11.2014
Date of assignment: 14.11.2014
Date and time of defence: 18.05.2016 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1
Date of electronic submission:06.04.2016
Date of proceeded defence: 18.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat strategiemi rozvoje sociální a personální kompetence žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole.
V teoretické části autorka na základě studia odborné literatury zdůvodní význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Dále se bude zabývat naplňováním klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě.
Empirická část bude mít charakter akčního učitelského výzkumu. Přinese popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody týdeníku do práce žáků, jehož smyslem je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák – učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Autorka zaznamená jeho postupný vývoj, proměňování formy, obsahu a práce s ním průběhu 2 – 3 let. Práce bude obsahovat komentované ukázky práce vybraných žáků.
References
VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, c2006, 226 s. Dokážu to??. ISBN 80-239-4908-X.
VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 232 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4744-735.
KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem: aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 132 s. Dokážu to??. ISBN 80-239-4669-2.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima: aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4727-424.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-807-3921-699.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Metodický portál RVP, příspěvky Josefa Valenty – www.rvp.cz
Projekt Odyssea – www.odyssea.cz
Preliminary scope of work
Diplomová práce se bude zabývat strategiemi rozvoje sociální a personální kompetence žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole.
V teoretické části autorka na základě studia odborné literatury zdůvodní význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Dále se bude zabývat naplňováním klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě.
Empirická část bude mít charakter akčního učitelského výzkumu. Přinese popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody týdeníku do práce žáků,jehož smyslem je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák – učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Autorka zaznamená jeho postupný vývoj, proměňování formy, obsahu a práce s ním průběhu 2 – 3 let. Práce bude obsahovat komentované ukázky práce vybraných žáků.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html