Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Thesis title in Czech: | Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole |
---|---|
Thesis title in English: | Utilization of Weekly diary for developing personal competencies of primary school pupils |
Key words: | sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský výzkum, Týdeník |
English key words: | self-reflection, individualization, competencies, personal and social education, primary school, teachers' action research, Weekly diary |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Author: | Mgr. Veronika Denková - assigned by the advisor |
Date of registration: | 14.11.2014 |
Date of assignment: | 14.11.2014 |
Date and time of defence: | 18.05.2016 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Date of electronic submission: | 06.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 18.05.2016 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se bude zabývat strategiemi rozvoje sociální a personální kompetence žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole.
V teoretické části autorka na základě studia odborné literatury zdůvodní význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Dále se bude zabývat naplňováním klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část bude mít charakter akčního učitelského výzkumu. Přinese popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody týdeníku do práce žáků, jehož smyslem je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák – učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Autorka zaznamená jeho postupný vývoj, proměňování formy, obsahu a práce s ním průběhu 2 – 3 let. Práce bude obsahovat komentované ukázky práce vybraných žáků. |
References |
VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, c2006, 226 s. Dokážu to??. ISBN 80-239-4908-X.
VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 232 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4744-735. KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem: aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 132 s. Dokážu to??. ISBN 80-239-4669-2. ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima: aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4727-424. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-807-3921-699. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Metodický portál RVP, příspěvky Josefa Valenty – www.rvp.cz Projekt Odyssea – www.odyssea.cz |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se bude zabývat strategiemi rozvoje sociální a personální kompetence žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole.
V teoretické části autorka na základě studia odborné literatury zdůvodní význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Dále se bude zabývat naplňováním klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část bude mít charakter akčního učitelského výzkumu. Přinese popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody týdeníku do práce žáků,jehož smyslem je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák – učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Autorka zaznamená jeho postupný vývoj, proměňování formy, obsahu a práce s ním průběhu 2 – 3 let. Práce bude obsahovat komentované ukázky práce vybraných žáků. |