Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií
Thesis title in Czech: | Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií |
---|---|
Thesis title in English: | Methods of Implementation of the Global Development Education at Czech Primary and Grammar Schools |
Key words: | Globální rozvojové vzdělávání, metody implementace, implementace, vzdělávací politika, průřezová témata, druhý stupeň základních škol, nižší stupeň víceletých gymnázií |
English key words: | Global Development Education, Implementation, Methods of Implementation, Education Policy, Cross-Curricular Topics, Upper Primary Schools, Lower Level of the Grammar Schools |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 17.10.2014 |
Date of assignment: | 17.10.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 12.11.2014 |
Date and time of defence: | 18.09.2015 10:00 |
Date of electronic submission: | 25.06.2015 |
Date of proceeded defence: | 18.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D. |
Guidelines |
1) Teoretická část
- stručné nastínění teoretického pozadí, kurikulární dokumenty, které v sobě toto téma obsahují nebo se mu věnují (Národní strategie ČR, případně srovnání s vybranými zahraničními kurikulárními dokumenty) - praxe na českých školách, jakým způsobem školy začleňují GRV do svých ŠVP - implementační proces GRV - metody GRV, jejich cíle, pozitiva a negativa 2) Empirické šetření - metodologický rámec - kvalitativní výzkum u pedagogů - popis implementačního procesu na příkladu problematiky přenosu stereotypů v rámci výuky GRV - předpokládané výzkumné metody: strukturované rozhovory s pedagogy, zúčastněné/nezúčastněné pozorování/ hospitace, dotazníkové šetření - analýza a interpretace zjištěných poznatků |
References |
Globální dimenze ve výuce, Development education project (VB), Člověk v tísni, Praha: 2013.
Kasíková, H., Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha: 1997. Nádvorník, O., Společný svět: příručka globálního rozvojového vzdělávání, Člověk v tísni, Praha: 2004. Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro 2011-2015, MZV ČR, Praha: 2010. Pike, G., Cvičení a hry pro globální výchovu, Portál, Praha: 2000. Tožička, T., Příliš vzdálené cíle. Educon, Praha: 2008. Vališová, A., Pedagogika pro učitele. Grada, Praha: 2011. |