Integrace žáka s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy
Thesis title in Czech: | Integrace žáka s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy |
---|---|
Thesis title in English: | Integration of pupil with Epidermolysis bullosa dystrophica disease with special focus on physical education into the primary school education |
Key words: | nemoc motýlích křídel, epidermolysis bullosa dystrophica, integrace, tělesná výchova |
English key words: | Epidermolysis bullosa, integration, physical education, primary school |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300) |
Supervisor: | PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 24.09.2014 |
Date of assignment: | 24.09.2014 |
Date and time of defence: | 08.09.2015 12:00 |
Venue of defence: | Katedra ZTV a TVL |
Date of electronic submission: | 19.08.2015 |
Date of submission of printed version: | 18.08.2015 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2015 |
Opponents: | doc. PhDr. Klára Daďová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je prostřednictvím kasuistiky poukázat na možnosti integrace žáka s tělesným postižením, konkrétně s nemocí motýlích křídel do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy, zvláště ve výuce tělesné výchovy.
Vzhledem k „jedinečnosti“ výskytu tohoto onemocnění na klasické základní škole (na 1. stupni základní školy) jsme zvolili metodu kasuistiky, metodu dotazníků a rozhovory. Přímá kasuistika se vztahuje pouze na zkoumanou osobu. Dílčí výzkum se vztahuje na spolužáky zkoumané osoby, učitelé, osobní asistentku a rodinu zkoumané. Výsledkem naší práce, bude sborník doporučených cvičení pro žáky s podobnou či stejnou diagnosou. Dále pak určitá doporučení pro praxi, tedy pro další pedagogické pracovníky. |
References |
1) BUČKOVÁ, Hana a J. BUČEK. Epidermolysis bullosa congenita: současné možnosti diagnostiky, terapie, prevence. 1. vyd. Brno: Fakultní nemocnice Brno, Dětské kožní oddělení, 2000, 116 s., barev. obr.
2) ELIŠKOVÁ, Miloslava a Ondřej NAŇKA. Přehled anatomie. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 309 s. ISBN 978-802-4612-164. 3) European standards in adapted physical activity. 1st ed. Editor Martin Kudláček, Natalia Morgulec-Adamowicz, Joeri Verellen. Olomouc: Palacký Univerzity, 2010, 107 s. ISBN 978-802-4425-849. 4) Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2. rozš. a přeprac. vyd. Editor Marie Vítková. Brno: Paido, 2004, 463 s. ISBN 978-80-246-1216-4. 5) JEŠINA, Ondřej a Martin KUDLÁČEK. Aplikovaná tělesná výchova. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 180 s. ISBN 978-802-4427-386. 6) KARÁSKOVÁ, Vlasta. Pohybové hrátky pro děti zdravé i postižené. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 93 s. ISBN 80-244-0588-1. 7) KUDLÁČEK, Martin a Ondřej JEŠINA. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 178 s. ISBN 978-80-244-3964-8. 8) KUDLÁČEK, Martin. Aplikované pohybové aktivity osob s tělesným postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 91 s. ISBN 978-80-244-3938-9. 9) NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 166 s. ISBN 978-80-7367-873-9. 10) RENOTIÉROVÁ, Marie a Libuše LUDÍKOVÁ. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 313 s. Učebnice (UP Olomouc). ISBN 80-244-1475-9. 11) RUDOLPH, Colin David. Rudolph's pediatrics. 21st ed. New York: McGraw-Hill, Medical Pub. Division, c2003, xxxiv, 2688 p. ISBN 00-711-2457-8. 12) STOŽICKÝ, František a Kateřina PIZINGEROVÁ. Základy dětského lékařství. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 359 s. ISBN 978-80-246-1067-2. 13) VÁLKOVÁ, Hana. Teorie aplikovaných pohybových aktivit pro užití v praxi. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 92 s. ISBN 978-802-4431-635. |
Preliminary scope of work |
Vzhledem k „jedinečnosti“ výskytu tohoto onemocnění na klasické základní škole (na 1. stupni základní školy) jsme zvolili metodu kasuistiky, metodu dotazníků a rozhovory. Přímá kasuistika se vztahuje pouze na sledovanou žákyni. Dílčí výzkum je zaměřen na spolužáky sledované žákyně, učitelé, asistentku pedagoga a rodinu sledované dívky. |
Preliminary scope of work in English |
We used case study, questionnaire and interview methods because of uniqueness of occurrence this disease in primary school. The main case study is focused on pupil with EBD disease. The partial research is focused on classmates, teachers, teacher’s assistant and girl’s family. |