Motivační faktory ovlivňující práci pedagogů v DDM
Thesis title in Czech: | Motivační faktory ovlivňující práci pedagogů v DDM |
---|---|
Thesis title in English: | Motivational factors affecting teachers´ work in Children and Youth Centres |
Key words: | Dům dětí a mládeže, motivace, motivační teorie, demotivace, pedagog volného času |
English key words: | Children and Youth Centres, motivation, leisure time teacher, motivational theory, demotivation |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Supervisor: | Mgr. Irena Trojanová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 02.07.2014 |
Date of assignment: | 02.07.2014 |
Date and time of defence: | 29.05.2018 13:00 |
Venue of defence: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Date of electronic submission: | 20.04.2018 |
Date of proceeded defence: | 29.05.2018 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004SM) |
Opponents: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Guidelines |
Cílem práce je analyzovat současnouo situaci v oblasti motivace pedagogických pracovníků v DDM. Cíle bude dosženo prostřednictvím výzkumného šetření opřeného o teoretická východiska |
References |
ADAIR, John Eric a Peter J. REED. Ne šéf, ale lídr: jak vést ostatní po cestě k úspěchu. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2447-5.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3. LOJDA, Jan. Manažerské dovednosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3902-1. NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie: přehled základních oborů. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-443-8. NELSON, Bob. 1001 způsob jak motivovat zaměstnance. Hodkovičky [Praha]: Pragma, c2009. ISBN 978-80-7205-776-4. PILAŘOVÁ, Irena. Jak efektivně hodnotit zaměstnance a zvyšovat jejich výkonnost. Praha: Grada, 2008. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2042-5. PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-5515-1. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6. TRACY, Brian. Zaměstnejte ty nejlepší lidi a udržte si je: 21 jednoduchých, osvědčených a ihned použitelných technik. Přeložil Jiří ZBOŘIL. Praha: Synergie, 2015. ISBN 978-80-7370-433-9. TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-656-3. URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. Manažer. ISBN 978-80-271-0227-3. VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0. VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-232-1. |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce se zabývá motivačními faktory, které ovlivňují práci pedagogů v domech dětí a mládeže. Teoretická část předkládá ucelený souhrn základních informací o motivaci, zabývá se nejvýznamnějšími motivačními teoriemi a seznamuje s danou problematikou. Výzkumná část vychází z poznatků získaných v teoretické části a pomocí dotazníkového šetření mapuje současnou situaci na vybraném vzorku domu dětí a mládeže. Cílem práce je analyzovat současnou situaci v oblasti motivace pedagogických pracovníků působících v domech dětí a mládeže za účelem zvýšení informovanosti o dané problematice a možnostech využití efektivní motivace v rámci pedagogických zařízení. Závěr práce obsahuje shrnutí a doporučení. |
Preliminary scope of work in English |
This bachelor thesis focuses on mapping the motivational factors that affect the teachers´ work in Children and Youth Centres. The theoretical part contains a comprehensive summary of the basic principles of motivation, presents the most important motivational theories and familiarizes the reader with the concept of Children and Youth Centres. The research part of the thesis is based on the findings made in the theoretical section and utilizes a questionnaire survey to map the current situation on a selected sample of Children and Youth Centres. The objective of this thesis is to provide an analysis of the current situation in the area of motivation of pedagogical staff working in Children and Youth Centres in order to raise awareness about the given issue and about the possibilities of using effective motivation within pedagogical facilities. The conclusion of the paper contains a summary and recommendations. |