Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru
Thesis title in Czech: | Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru |
---|---|
Thesis title in English: | Competences of a soft skills trainer working in the private sector |
Key words: | Lektorské kompetence, osobnost lektora, specifika vzdělávání dospělých, vzdělávání dětí a mládeže, klasifikace kompetencí, kompetenční model. |
English key words: | Trainer´s competences, trainer´s personality, adult education specifics, education of children and youth, classification of competences, competence model. |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Supervisor: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 30.06.2014 |
Date of assignment: | 30.06.2014 |
Date and time of defence: | 29.05.2015 08:15 |
Venue of defence: | Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna |
Date of electronic submission: | 09.04.2015 |
Date of proceeded defence: | 29.05.2015 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005MN) |
Opponents: | doc. PhDr. Jana Marie Šafránková, CSc. |
Guidelines |
Práce se bude zaměřovat na rozdíly a přesahy v přístupech lektorů dětí či mládeže a dospělých a na základě analýzy zdrojů a provedeného výzkumného šetření bude výsledkem rozpracovaný model kompetencí lektora vzdělávání dospělých působícího v soukromé sféře a zaměřeného na měkké dovednosti (základní cíl práce).
Práce bude vypracována v souladu se schváleným prováděcím projektem, s metodickým materiálem vydaným CŠM PedF UK v Praze a s dalšími požadavky kladenými na tento typ závěrečných prací. |
References |
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa, 2008.
BARTÁK, Jan. Základní kniha lektora/trenéra. Praha: Votobia, 2003. KUBEŠ, Marián, Dagmar SPILLEROVÁ a Roman KURNICKÝ. Manažerské kompetence. Způsobilosti vyjímečných manažerů. Praha: Grada Publishing, 2004. MUHLEISEN, Stefan a Nadine OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada Publishing, 2008. PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Paha: Grada Publishing, 2014. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. |
Preliminary scope of work |
Předložená diplomová práce se zabývá kompetenčním modelem lektora měkkých dovedností, který působí v soukromém sektoru. Zabývá se specifiky ve vzdělávání dospělých s důrazem na představení bariér při vzdělávání dospělého člověka. Pojednává dále o specifikách vzdělávání dospělých, přičemž se zaměřuje na rozdíly od vzdělávání dětí a mládeže. Práce se zaměřuje na formulaci požadavků na osobnostní předpoklady lektora, jeho kompetence a prezentuje očekávání, která se k lektorovi vztahují. Na základě představené teorie a provedeného výzkumného šetření je sestaven kompetenční model lektora měkkých dovedností. Výzkumné šetření je zaměřeno na tři skupiny účastníků vzdělávacího procesu, a to zástupců vzdělávací organizace z pozice zaměstnavatele lektora, zadavatele vzdělávací akce z pozice zákazníka lektora a zástupců lektorů samotných. |
Preliminary scope of work in English |
This diploma thesis deals with the competence model of a soft skills trainer working in the private sector. It looks into the specifics of adult education with emphasis on the presentation of barriers when educating adults. Furthermore, this work discusses adult education specifics while focusing on the differences from the education of children and youth. This diploma work focuses on a trainer´s personality requirements, his competences, and it presents expectations related to the trainer. A soft skills trainer´s competence model is drawn up on the basis of theory presented and research carried out. The research focuses on three groups of participants to educational process – representatives of an educational organization as a trainer´s employer, ordering party of an educational event as a trainer´s customer and trainers themselves. |