Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Význam speciálně pedagogické péče u dítěte s dysgenezí corpus callosum
Thesis title in Czech: Význam speciálně pedagogické péče u dítěte s dysgenezí corpus callosum
Thesis title in English: Importance of special education care during the upbringing and education children with dysgenesis corpus callosum
Key words: Speciálně pedagogická péče, dítě s kombinovaným postižením, diagnóza dysgeneze corpus callosum, speciálně pedagogická podpora rodin s dětmi s postižením, raná péče, speciálně pedagogičtí poradci, individuální vzdělávací plán, základní škola speciální, rehabilitační třída základní školy speciální, výchova a vzdělávání osob s postižením.
English key words: Special educational needs, children with multiple disabilities, dysgenesis of corpus callosum, special educational support for families with children with disabilities, early care, special education advisory, individual education plan, rehabilitation during Elementary school, special education and education for people with disabilities
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.03.2012
Date of assignment: 22.04.2013
Date and time of defence: 19.09.2014 00:00
Date of electronic submission:20.06.2014
Date of proceeded defence: 19.09.2014
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Tato bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum. Pro docílení komplexního pohledu na toto vzdělávání se zabývám samotným postižením a v práci jsem vypracovala přehled možností vzdělávání pro děti s kombinovaným postižením. Hlavní částí mé práce je kazuistika dívky s tímto postižením, jak její vzdělávání ovlivnili a ovlivňují speciální pedagogové.
Preliminary scope of work in English
This thesis deals with the special pedagogical support to upbringing and education of children with the condition of dysgenesis corpus callosum. In order to achieve a complex approach and view of the problematic I am first describing the nature of the disability. Later on in the thesis I am then over viewing different approaches and concepts of education for children with the condition of combined disability. However, the key part of my theses is a casuistry of a young girl suffering from dysgenesis corpus callosum and I am analyzing how her education was and is influenced by her special education teachers.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html