Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
YouTube komunita: sponzorství a partnerství na YouTube
Thesis title in Czech: YouTube komunita: sponzorství a partnerství na YouTube
Thesis title in English: YouTube community: sponzorship and partnership on YouTube
Key words: YouTube, online komunita, sponzorství, partnerství, marketing
English key words: YouTube, online community, sponsorship, partnership, marketing
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Radim Wolák
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 09.06.2014
Date of assignment: 18.07.2014
Date and time of defence: 16.06.2015 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1.
Date of electronic submission:15.05.2015
Date of proceeded defence: 16.06.2015
Opponents: PhDr. Filip Huněk, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem YouTube komunity a blíže jim představit některé vybrané marketingové strategie s touto komunitou související. Práce se dopodrobna věnuje otázkám partnerství a sponzorství na YouTube a řeší jejich smluvní podmínky, využití i efektivnost. Tato teoreticky zaměřená práce slouží k získání povědomí o celkovém fungování této sociální sítě, o jejím vzniku
a vývoji, současných trendech, a v závěru nabízí také pohled na možnosti jejího budoucího využití. Snaží se odpovědět na základní otázky týkající se monetizace YouTube obsahu a vlivu osobností zde působících na komunitu jejich fanoušků. První část práce čerpá z dostupné české i zahraniční literatury a poskytuje zevrubný pohled na důležité faktory podílející se na vzniku a dlouhodobém fungování této sítě, jak je chápáno a vykresleno v odborné literatuře. Druhá část práce pak obsahuje praktické ukázky zmíněných fenoménů pomocí několika případových studií. Závěr práce se snaží spojit nadnesená témata do jednoho celku a umožnit tak čtenáři získat vhled
do marketingových aktivit na YouTube. Po přečtení práce by měl čtenář být schopen lépe analyzovat originální obsah sdílený na této síti.
Preliminary scope of work in English
This bachelor thesis aims to introduce the reader to the YouTube community phenomenon and strives to provide better understanding of selected marketing strategies linked with this community. This thesis seeks to answer all the questions about sponsorship and partnership on YouTube by looking into contracts offered by this site. It also covers questions about its effectivenes and usefulness. The work is rich in theory on this social media and therefore serves as a good source of knowledge on its overall function as well as its history, evolution and current trends. In the summary this thesis offers an explanation of possible future development. The main section of this bachelor work is also dedicated to uncover the process of monetization of YouTube’s original content. With the help of czech and foreign literature the first half of the thesis summarizes theories on the success of this site and its celebrities. The second half contains few selected case studies, providing better insight into the inner workings
of YouTube. Upon reading this thesis, one should have been able to better analyze
the original content of this social media.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html