Aplikace metod kritického myšlení v informačním vzděláváni: případová studie České zemědělské univerzity v Praze
Thesis title in Czech: | Aplikace metod kritického myšlení v informačním vzděláváni: případová studie České zemědělské univerzity v Praze |
---|---|
Thesis title in English: | Application of methods of critical thinking in the information education: Case study of the Czech University of Life Sciences |
Key words: | kritické myšlení, informační vzdělávání, vzdělávací metody, kreativní myšlení, Česká zemědělská univerzita, informační gramotnost, konstruktivistická teorie vzdělávání |
English key words: | critical thinking, information education, teaching methods, creative thinking, Czech University of Life Sciences, information literacy, constructivist theory of education |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 04.06.2014 |
Date of assignment: | 04.06.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.07.2014 |
Date and time of defence: | 15.09.2014 09:00 |
Date of electronic submission: | 01.08.2014 |
Date of proceeded defence: | 15.09.2014 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Guidelines |
Téma diplomové práce se zaměřuje na oblast kritického myšlení, včetně oblasti kritického hodnocení kvality informací. Tento velmi důležitý proces je nedílnou součástí každodenního studia na vysoké škole i samostatné vědecké činnosti. Teoretická část definuje samotné kritické myšlení a popíše problematiku s ním související. Dále, v souvislosti s navazující praktickou částí, zde budou rozebrány specifické aspekty studia a studentů na České zemědělské univerzitě. Praktickou část diplomové práce bude tvořit případová studie využití metod kritického myšlení v kurzu informačního vzdělávání pro studenty této univerzity, který bude pořádán ve Studijním a informačním centru, ČZU, které plní funkci univerzitní knihovny. Poznatky z této studie budou použity pro přípravu dalších kurzů.
Osnova práce · Úvod do problematiky kritického myšlení · Popis současného stavu informačního vzdělávání na ČZU · Specifika uživatelů Studijního a informačního centra ČZU · Případová studie aplikace metod kritického myšlení na kurzu informačního vzdělávání Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
MOORE, David T. Critical Thinking and Intelligence Analysis. Darby (USA): DIANE Publishing, 2010. ISBN 143-7-93-4927.
STEELE, Jeannie L. et al. Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka I, Co je kritické myšlení: (vymezení pojmu a rámce E - U -R). Praha: Kritické myšlení, 2007. 38 s. HUNTER, David. A practical guide to critical thinking: deciding what to do and believe. Hoboken, N.J: Wiley, 2013. ISBN 11-186-2577-3. |