Korejský herní průmysl se zaměřením na online hry od roku 2000 do současnosti
Thesis title in Czech: | Korejský herní průmysl se zaměřením na online hry od roku 2000 do současnosti |
---|---|
Thesis title in English: | Korean game industry with a focus on online games from 2000 to the present |
Key words: | MMO, on-line hry, korejské hry, herní průmysl, mytologie her, adaptace her |
English key words: | MMO, on-line games, Korean games, game industry, mythology, adaptation |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sinology (21-KSI) |
Supervisor: | Mgr. Blanka Ferklová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.06.2014 |
Date of assignment: | 23.06.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 26.05.2015 |
Date and time of defence: | 15.06.2015 09:30 |
Date of electronic submission: | 26.05.2015 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Marek Zemánek, M.A., Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je analyzovat vývoj korejského herního průmyslu, zejména ve sféře MMO (massively multiplayer online) v období od roku 2000 do současnosti. Ve vybraných hrách bude sledována specifická mytologie korejských počítačových her a její transformace. Práce se dále zaměří se rozdíly mezi hrami korejskými (asijskými) a západními, na rozborech konkrétních her budou demonstrovány jejich typické rysy. V práci bude také analyzován fenomén adaptace korejských her západnímu hráči, např. cenzura, transformace herních mechanismů apod. |
References |
ČIN, Daljŏng. Korea´s online gaming empire. London: Massachusetts Institute of Technology, 2010. ISBN 978-0-262-01476-2.
GLAS, René. Battlefields of Negotiation: Control, Agency, and Ownership in World of Warcraft. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2012. ISBN 978-90-8964-500-5. CASTRONOVA, Edward. Synthetic Worlds: The Business and Culture of Online Games. USA: The University of Chicago Press, 2005. ISBN 978-0-226-09627-8. KIM, Čong-wŏn. The Game Graphics: Concept & Illust 1. Korea: VIELBooks, 2014. ISBN 978-89-969576-6-9. JUN, Hjŏngsŏp, Čiung KANG, Sujŏng PAK, Jŏnguk O, Hongsik ČŎN a Kihjŏn ČO. Hanguk keimŭi jŏksa. Korea: Book Korea, 2012. ISBN 978-89-6324-283-5. NO, Sanggju a Čŏnghjŏn Ü. Hanguk onlain keim sanŏbŭi paldžŏnkwa čŏngkwa hjanghu kwadže. Seoul: Seoul National University Press, 2007. ISBN 978-521-0801-2. KOREA: People & Culture [časopis]. Korean Culture and Information Service, 2011, 48 s. |