Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Korejský herní průmysl se zaměřením na online hry od roku 2000 do současnosti
Thesis title in Czech: Korejský herní průmysl se zaměřením na online hry od roku 2000 do současnosti
Thesis title in English: Korean game industry with a focus on online games from 2000 to the present
Key words: MMO, on-line hry, korejské hry, herní průmysl, mytologie her, adaptace her
English key words: MMO, on-line games, Korean games, game industry, mythology, adaptation
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sinology (21-KSI)
Supervisor: Mgr. Blanka Ferklová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.06.2014
Date of assignment: 23.06.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.05.2015
Date and time of defence: 15.06.2015 09:30
Date of electronic submission:26.05.2015
Date of proceeded defence: 15.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Marek Zemánek, M.A., Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je analyzovat vývoj korejského herního průmyslu, zejména ve sféře MMO (massively multiplayer online) v období od roku 2000 do současnosti. Ve vybraných hrách bude sledována specifická mytologie korejských počítačových her a její transformace. Práce se dále zaměří se rozdíly mezi hrami korejskými (asijskými) a západními, na rozborech konkrétních her budou demonstrovány jejich typické rysy. V práci bude také analyzován fenomén adaptace korejských her západnímu hráči, např. cenzura, transformace herních mechanismů apod.
References
ČIN, Daljŏng. Korea´s online gaming empire. London: Massachusetts Institute of Technology, 2010. ISBN 978-0-262-01476-2.
GLAS, René. Battlefields of Negotiation: Control, Agency, and Ownership in World of Warcraft. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2012. ISBN 978-90-8964-500-5.
CASTRONOVA, Edward. Synthetic Worlds: The Business and Culture of Online Games. USA: The University of Chicago Press, 2005. ISBN 978-0-226-09627-8.
KIM, Čong-wŏn. The Game Graphics: Concept & Illust 1. Korea: VIELBooks, 2014. ISBN 978-89-969576-6-9.
JUN, Hjŏngsŏp, Čiung KANG, Sujŏng PAK, Jŏnguk O, Hongsik ČŎN a Kihjŏn ČO. Hanguk keimŭi jŏksa. Korea: Book Korea, 2012. ISBN 978-89-6324-283-5.
NO, Sanggju a Čŏnghjŏn Ü. Hanguk onlain keim sanŏbŭi paldžŏnkwa čŏngkwa hjanghu kwadže. Seoul: Seoul National University Press, 2007. ISBN 978-521-0801-2.
KOREA: People & Culture [časopis]. Korean Culture and Information Service, 2011, 48 s.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html