Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věku
Thesis title in Czech: | Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věku |
---|---|
Thesis title in English: | Narrating as a Method for Mediation of the Ten Commandments in the Middle School-age Religious Education |
Academic year of topic announcement: | 2006/2007 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Pastoral Theology and Law Sciences (26-KPAO) |
Supervisor: | Dr. Vojtěch Eliáš |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 14.04.2007 |
Date of assignment: | 14.04.2007 |
Date and time of defence: | 05.11.2007 00:00 |
Date of electronic submission: | 01.10.2007 |
Date of submission of printed version: | 01.10.2007 |
Date of proceeded defence: | 05.11.2007 |
Opponents: | Mgr. Jan Kotas |
Guidelines |
Práci rozdělte na dvě základní části: teoretickou a praktickou.
V teoretické části charakterizujte děti středního školního věku z hlediska psychologie (z důrazem na vývojovou psychologie a mravní vývoj); dále charakterizujte "vyprávění" jako literární útvar, jeho spychologickou dimenzi a možnosti jeho využití v pedagogickém působení zvláště se zaměřením na mravní výchovu. V praktické části navrhněte scénář využití metody "vyprávění" při hodinách výuky náboženství. |
References |
Arens, E., Wer kann die grossen Taten des Herrn erzählen? Die Erzählstruktur christlichen Glaubens in systematischer Perspektive. In: Zerfass, R. Erzählter Glaube - arzählende Kirche, Freiburg, Basel, Wien : Herder, 1988. ISBN 3-451-02116-1.
Štochl, M., Teorie literární komunikace, Praha : Akropolis, 2005. ISBN 80-86903-09-5. Vágnerová, M., Vývojová psychologie, Praha : Portál, 2000. ISBN 0-7178-308-0. |