Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věku
Thesis title in Czech: Vyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera
v hodinách náboženství dětí středního školního věku
Thesis title in English: Narrating as a Method for Mediation of the Ten Commandments
in the Middle School-age Religious Education
Academic year of topic announcement: 2006/2007
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Pastoral Theology and Law Sciences (26-KPAO)
Supervisor: Dr. Vojtěch Eliáš
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.04.2007
Date of assignment: 14.04.2007
Date and time of defence: 05.11.2007 00:00
Date of electronic submission:01.10.2007
Date of submission of printed version:01.10.2007
Date of proceeded defence: 05.11.2007
Opponents: Mgr. Jan Kotas
 
 
 
Guidelines
Práci rozdělte na dvě základní části: teoretickou a praktickou.
V teoretické části charakterizujte děti středního školního věku z hlediska psychologie (z důrazem na vývojovou psychologie a mravní vývoj); dále charakterizujte "vyprávění" jako literární útvar, jeho spychologickou dimenzi a možnosti jeho využití v pedagogickém působení zvláště se zaměřením na mravní výchovu.
V praktické části navrhněte scénář využití metody "vyprávění" při hodinách výuky náboženství.
References
Arens, E., Wer kann die grossen Taten des Herrn erzählen? Die Erzählstruktur christlichen Glaubens in systematischer Perspektive. In: Zerfass, R. Erzählter Glaube - arzählende Kirche, Freiburg, Basel, Wien : Herder, 1988. ISBN 3-451-02116-1.
Štochl, M., Teorie literární komunikace, Praha : Akropolis, 2005. ISBN 80-86903-09-5.
Vágnerová, M., Vývojová psychologie, Praha : Portál, 2000. ISBN 0-7178-308-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html