Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Školní metodik ICT v mezinárodním kontextu
Thesis title in Czech: Školní metodik ICT v mezinárodním kontextu
Thesis title in English: International context of a school ICT coordinator
Key words: ICT metodik, mezinárodní, integrace technologií
English key words: ICT coordinator, international, ICT integration
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Supervisor: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 29.04.2014
Date of assignment: 29.04.2014
Date and time of defence: 19.01.2016 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV
Date of electronic submission:03.12.2015
Date of proceeded defence: 19.01.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. Teoretická východiska činnosti ICT metodika školy.
2. Způsob realizace činnosti metodiků ICT v některých vyspělých zemích..
3. Výzkum současného stavu realizace funkce metodika ICT v ČR a porovnání s cizinou.
4. Návrh možné inovace náplně činnosti školního metodika ICT v ČR.
Preliminary scope of work
Tato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku.
Preliminary scope of work in English
This thesis debates differences of an ICT coordinator’s work in different countries. In its theoretical part, it examines work of an ICT coordinator and If and how this role could be separated to methodical (pedagogical) work and coordinating work and emphasizes how important it is to separate this role from a work of a technician. This work also brings results of various international researches from this field and compares them with a research done in the Czech Republic. Comparing the results reveals that situation of Czech ICT coordinators does not differ in most points from their international counterparts. The two areas that show differences is that the Czech coordinators are more often expected to cover work of a an IT technican and more issues with quality of hardware and internet connection.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html