Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Srovnání volebních kampaní Strany zelených, České pirátské strany a Strany svobodných občanů ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013
Thesis title in Czech: Srovnání volebních kampaní Strany zelených, České pirátské strany a Strany svobodných občanů ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013
Thesis title in English: Comparison of election campaigns of the Green Party, Czech Pirate Party and the Free Citizens Party in elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013
Key words: volební kampaň, volební strategie, Strana zelených, Česká pirátská strana, Strana svobodných občanů, volby 2013, politický marketing
English key words: election campaign, election strategy, the Green Party, Czech Pirate Party, the Free Citizens Party, elections 2013, political marketing
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Political Science (23-KP)
Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Tomáš Váňa
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 03.03.2014
Date of assignment: 10.06.2014
Date and time of defence: 16.06.2015 00:00
Venue of defence: IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice
Date of electronic submission:13.05.2015
Date of proceeded defence: 16.06.2015
Opponents: Mgr. Lukáš Kratochvíl
 
 
 
URKUND check:
Guidelines
Pro zpracování bakalářské práce bude využita teorie Daria Skrzypinského strategie politických stran, která rozlišuje 4 typy volebních strategií. Těmito typy jsou personální strategie (vhodný výběr kandidátů), finanční strategie (zisk dostatečných finančních prostředků pro realizaci kampaně), komunikační strategie (prezentace kampaně veřejnosti) a strategie mezistranických vztahů (prezentace strany v porovnání s konkurenčními stranami).
Z metodologického hlediska bude práce komparativní případovou studií, která bude srovnávat volební kampaně tří českých monotematických politických stran.
References
1) monografie
BRADOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. V Olomouci: Periplum, 2008, 134 s. ISBN 978-80-86624-44-0.
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
BRADOVÁ, Eva. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. V Olomouci: Periplum, 2007, 142 s. ISBN 978-80-86624-36-5.
CABADA, Ladislav a Michal KUBÁT. Úvod do studia politické vědy. Plzeň: Nakladatelství a vydavatelství Aleš Čeněk, 2007, 455 s. ISBN 978-80-7380-076-5.
FIALA, Petr a Maxmilián STRMISKA. Teorie politických stran. Brno: Barrister & Principal, c1998, 263 s. ISBN 80-85947-31-5.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, 341 s. ISBN 978-80-7325-281-6.
JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2006, 203 s. ISBN 80-7364-011-2.
KLEPÁRNÍK, Vít. Financování politických stran a regulace politických kampaní. 1. vyd. Brno: Cesta, 2012, 100 s., ISBN 978-80-905134-6-4.
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2010, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
OUTLÝ, Jan. Strany a stát, volby a finance: vybrané aspekty voleb a financování politických stran. Vyd. 1. Olomouc: Periplum, 2003, 132 s. ISBN 80-86624-12-9.
ŘÍCHOVÁ, Blanka a Jan JIRÁK. Politická komunikace a média. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 163 s., ISBN 80-246-0182-6.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2013, xvi, 255 s. ISBN 978-80-7400-448-3.
2) periodická literatura
BRUNCLÍK, Miloš. Pirátské strany: nový fenomén v politice. Naše společnost. 2010, vol. 8, č. 1, s. 21-29. ISSN 1214-438x.
Dále budou využity volební programy příslušných stran, další oficiální dokumenty z webových stránek příslušných politických stran, zprávy z denního tisku, články z politickymarketing.com a jiné zdroje
Preliminary scope of work
Bakalářská práce bude zaměřena na srovnání volebních kampaní Strany zelených, České pirátské strany a Strany svobodných občanů v předčasných volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013.
Srovnávané politické strany byly vybrány na základě několika kritérií. Všechny tři srovnávané politické strany jsou monotematické, každá z nich je však zaměřena na jinou tematiku. Jedná se o zelenou stranu, pirátskou stranu a euroskeptickou stranu. Všechny tyto tři strany skončily (v pořadí uvedeném v názvu práce) v předčasných volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 těsně pod hranicí získání mandátu.
Volební kampaně politických stran budou srovnávány podle různých kritérií. Pozornost bude věnována tématům a formám kampaní, vhodnosti kampaní pro cílovou skupinu dané politické strany, roli lídrů politických stran v kampaních, financování kampaní a také roli médií a sociálních sítí v kampaních.
Cíle práce (výzkumné otázky):
1) Srovnání volebních kampaní tří monotematických stran v předčasných volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013.
2) Nalezení podobností a odlišností ve volebních kampaních zelené, pirátské a euroskeptické strany v předčasných volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013.
3) Zhodnocení úspěšnosti volebních kampaní prvních tří stran, které v předčasných volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 skončily pod hranicí získání mandátu.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html