Environmentální výchova na SŠ
Thesis title in Czech: | Environmentální výchova na SŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Environmental education in high school |
Key words: | environmentální výchova, ochrana životního prostředí, úspory energie, recyklace odpadu, obnovitelné zdroje energie |
English key words: | environmental education, environmental protection, energy savings, recycling of waste, renewable energy |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Supervisor: | PhDr. Alena Thorovská |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 19.02.2014 |
Date of assignment: | 19.02.2014 |
Date and time of defence: | 20.05.2015 10:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Date of electronic submission: | 08.04.2015 |
Date of proceeded defence: | 20.05.2015 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Opponents: | PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. |
Guidelines |
Studující zdokumentuje edukativní projekty na konkrétní škole a provede jejich evaluaci. V diskusi propojí výsledky ověřování s teoretickými poznatky. |
References |
BRANIŠ, Martin. Základy ekologie a ochrany životního prostředí: učebnice pro střední školy. 3., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004. ISBN 80-7333-024-5.
KVASNIČKOVÁ, Danuše. Základy ekologie. 3., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2004. ISBN 978-807-1689-027. ŠLÉGR, Jiří, KISLINGER Jan a LANÍKOVÁ Jana. Ekologie a ochrana životního prostředí: pro gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2002. ISBN 978-807-1688-280. |
Preliminary scope of work |
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním všech aktivit konaných v rámci environmentální výchovy na naší škole. Praktická část je zpětnou vazbou pro školu, zda jsou tyto aktivity dostačující pro získávání a upevňování znalostí v oblasti environmentální výchovy. Do dotazníkového šetření byli zahrnuti žáci 2., 3. a 4. ročníků maturitních i nematuritních oborů vzdělání.
Cílem dotazování je zjištění, zda se žáci orientují v tématice environmentálního výchovy a zda získané vědomosti využívají v běžném životě. |
Preliminary scope of work in English |
This thesis describes all activities related to environmental education, which take place in ours chool. Practical part represents feed-back fors chool, it means if these activities are sufficient for gettingin formation in the sphere of environmental education. Students of the 2nd, the 3rd and the 4th grade of graduate and undergraduate studies of ours chool were questioned.
The main purpose of the questioningis to find out if students are well informed about the topic of environmental education and if they are able to use information in real life. |