Dětské výtvarné práce - kam s nimi?
Thesis title in Czech: | Dětské výtvarné práce - kam s nimi? |
---|---|
Thesis title in English: | Dilemmas of Keeping Children´s Artefacts |
Key words: | artefakt, archivace, digitalizace, portfolium, dětský výtvarný projev, vzdělávání |
English key words: | artefact, archivation, digitalization, portfolium, children art, education |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Supervisor: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 19.02.2014 |
Date of assignment: | 25.02.2014 |
Date and time of defence: | 19.05.2016 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Date of electronic submission: | 15.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 19.05.2016 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004MS) |
Opponents: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
Advisors: | PaedDr. Helena Hazuková, CSc. |
Guidelines |
Prozkoumejte osudy výtvarných artefaktů vzniklých ve školce, a navrhněte způsoby jejich archivace, zdůrazněte přitom výtvarně didaktické
hledisko. Při použití postupů výzkumu uměním probádejte médium portfólia; zpracujte portfólium svých vlastních, v současné době vytvářených výtvarných prací, a kriticky reflektujte jeho funkčnost pro vaše vlastní výtvarné uvažování. Dále prozkoumejte přístupy několika rodin k uchovávání dětských výtvarných prací vzniklých v prostředí školky. Hlavní metodou sběru dat je zde rozhovor. Sebraná data z obou fází výzkumu analyzujte a interpretujte způsobem, který bude přínosný pro učitelské rozhodování o práci s dětskými výtvarnými artefakty. |
References |
ECO, U.: Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia 1997.
FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání, H+H, Praha 2008. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK PedF, Praha 2005. KESNER, L.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha 2000. McLUHAN, M.: Jak rozumět médiím. Mladá fronta, Praha 2011. SLAVÍK, Jan:Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha: Portál s.r.o., 1999. STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Brno, Sdružení podané ruce, 1999. |
Preliminary scope of work |
Studentka pojedná o následujích motivech, na některé z nich se úžejí zaměří:
- Digitalizace – úspora i redukce - Artefakt/portfolium jako nástroj hodnocení dlouhodobějšího vývoje dětského výtvarného projevu - Artefakt a organizační formy výuky - Technické aspekty tvorby portfolia, média, dispozitivy - Trojrozměrný artefakt a jeho archivace - Vzdělávací aspekty portfólia - Narativní aspekty portfólia |
Preliminary scope of work in English |
Investigating the following issues:
- Digitalization: a usefull tool vs. reduction - Artefact/portfolium as a tool of assesment in school - Artefact and organization of the classroom - Technical aspects of portfolium - 3D artefact and its archivation - Porfolium and narratives |