Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pedagogický pohled na výchovu dětí homosexuálními páry
Thesis title in Czech: Pedagogický pohled na výchovu dětí homosexuálními páry
Thesis title in English: Pedagogical view on the upbringing of children by homosexual couples
Key words: homosexualita, homoparentalita, stejnopohlavní rodina, gay rodičovství, lesbické rodičovství, registrované partnerství
English key words: homosexuality, homoparentality, same-sex family, gay parenthood, lesbian parenthood, registered partnership
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.02.2014
Date of assignment: 11.02.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2014
Date and time of defence: 23.06.2015 09:00
Date of electronic submission:11.05.2015
Date of proceeded defence: 23.06.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématikou výchovy dětí homosexuálními páry. V teoretické části je rozpracována otázka rodiny, se zaměřením na tradiční rodinu, její transformaci a gay a lesbické rodičovství. V této části je uvedena základní terminologie k dané problematice, dále je diskutován myšlenkový posun v pojetí tradiční rodiny. Teoretická část se rovněž zabývá legislativou České republiky týkající se této oblasti (registrované partnerství, adopce a jiné právní formy vzniku homosexuálního rodičovství – tj. zákon o registrovaném partnerství, zákon o rodině, zákon o péči o zdraví lidu). Poslední část obsahuje porovnání výzkumů veřejného mínění a odborných studií, které byly realizovány v České republice a v zahraničí. Cílem praktické části je zjistit, jaký je postoj pedagogů vybraných ZŠ k otázce homosexuality a výchově dětí gay a lesbickými páry. Jak jsou o této problematice učitelé informováni a jak je toto téma probíráno (v rámci sexuální výchovy) na vybraných základních školách.
References
ANDERSEN, R., FETNER, T. (2008): Cohort Differences in Tolerance of Homosexuality. Attitudinal Change in Canada and the United States, 1981–2000. Public Opinion Quarterly. 72 (2): 311-330.
FANEL, J.: Gay historie. Praha: Dauphin, 2000. ISBN 80-7272-010-4.
HASLAM, N., LEVY S. R. (2006): Essentialist Beliefs About Homosexuality: Structure and Implications for Prejudice. Personality and Social Psychology Bulletin. 32 (4): 471-485.
JANOŠOVÁ, P.: Homosexualita v názorech současné společnosti. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-954-5.
PUTNA, M. C.: Homosexualita v dějinách české kultury. Praha: Academia, 2011. ISBN 978-80-200-2000-0.
SOKOLOVÁ, V. (2009): Otec, otec a dítě: Gay muži a rodičovství. Sociologický časopis. 45 (1): 115-145.
WEISS, P., ZVĚŘINA J.: Sexuální chování v ČR – situace a trendy. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-558-X.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html