Didaktika výuky hyperbolických funkcí pro střední školy
Thesis title in Czech: | Didaktika výuky hyperbolických funkcí pro střední školy |
---|---|
Thesis title in English: | Didactics of teaching hyperbolic functions for secondary schools |
Key words: | funkce, hyperbolické funkce, didaktika výuky funkcí |
English key words: | functions, hyperbolic functions, teaching of functions |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Type of assignment: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 01.11.2013 |
Date of assignment: | 01.11.2013 |
Date and time of defence: | 04.09.2015 09:30 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 19.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2015 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Reviewers: | Mgr. Derek Pilous, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je vytvořit kurs pro středoškoláky, v němž si zopakují, prohloubí a rozšíří základní poznatky, znalosti a dovednosti o funkcích, a zejména si je rozšíří o poznatky o hyperbolických funkcích a jejich inverzích. Realizovat tento kurs pro vybranou skupinu studentů při současném dynamickém dotváření kursu. Evaluovat výsledky této výuky, shrnout je a zhodnotit. |
References |
Янпольский, А. Р., Гиперболические функции.
Rektorys, Karel, Přehled užité matematiky. McMahon, James. Hyperbolic functions. Becker, G. F., Van, O. C. E., Hyperbolic functions. |
Preliminary scope of work |
1. Úvod
2. Historie hyperbolických funkcí, aplikací a výuky 3. Výběr učiva pro výukový kurs 4. Zápisy a symbolika 5. Prostředky výukového kursu 6. Příprava kursu 7. Výuka kursu 8. Evaluace 9. Literatura 10. Přílohy |
Preliminary scope of work in English |
1. Introduction
2. History of hyperbolic functions, applications and teaching 3. Selection of the curriculum for the training course 4. Notation and symbolism 5. The means of teaching the course 6. Preparation of the course 7. Teaching course 8. Evaluation 9. Literature |