Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Teambuildingové programy v ČR
Thesis title in Czech: Teambuildingové programy v ČR
Thesis title in English: Teambuilding programs in CR
Key words: stručná historie, pojem, agentury, nabídka programů, konkurenční boj
English key words: brief history, term, agencies, supply of programs, competition
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: PhDr. Vladimír Janák, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 17.09.2013
Date of assignment: 17.09.2013
Date and time of defence: 13.05.2014 13:30
Venue of defence: FTVS UK
Date of electronic submission:23.04.2014
Date of submission of printed version:23.04.2014
Date of proceeded defence: 13.05.2014
Opponents: Mgr. Jan Procházka, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Cíle práce: Cílem práce je zjištění a prezentace charakteristických rysů a trendů českého trhu v oblasti nabídky teambuildingových programů a následný návrh jejich zlepšení.

Metody řešení: Pro řešení této práce byla použita PESTLE analýza, analýza konkurence v podobě upraveného Porterova modelu pěti sil a následně SWOT analýza. Vybraný vzorek dvaceti českých teambuildingových agentur byl vybrán podle pořadí internetových stránek agentur na internetových vyhledávačích. Tři podrobně zkoumané agentury byly ze vzorku vybrány na základě vlastních stanovených kritérií. Průběh a výsledky těchto analýz byly konzultovány s odborníky na danou problematiku formou neformálních rozhovorů.

Výsledky: Poukazují na typické silné a slabé stránky českých agentur a příležitosti a hrozby v českém prostředí v oblasti teambuildingových agentur a jimi nabízených programů a na některé možnosti, jak příležitostí využít a vyvarovat se možných hrozeb.
Preliminary scope of work in English
Goals: The goal of this bachelor's thesis is to discover and present the recent trends and characteristics of the Czech market in the field of teambuilding programs and a following suggestion about how to improve them.

Methods: For writing this thesis was used the PESTLE analysis, then the analysis of potential rivals in form of modified Porter’s five forces model and later the SWOT analysis. The chosen sample of the twenty Czech teambuilding agencies was selected on behalf of the rank of the agencie’s internet pages in some well known internet search engines. The three agencies, which were examined in detail, were selected from the representative sample with the help of criteria of own design. The writing and the outcomes of the analyses were consulted with professionals in form of informal interviews.

Results: Show us the typical strengths and weaknesses of the Czech agencies and the opportunities and threats of the Czech environment in the field of teambuilding. They also show possibilities how to utilize the possible opportunities for our advantage and how to avoid the threats.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html