Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Neuromarketing: teorie a praxe
Thesis title in Czech: Neuromarketing: teorie a praxe
Thesis title in English: Neuromarketing: Theory and Practice
Key words: Neuromarketing, neurověda, marketingová komunikace, neurověda o spotřebiteli, marketingový výzkum, neuroekonomie, rozhodování, mozek
English key words: Neuromarketing, neuroscience, marketing communications, consumer neuroscience, marketing research, neuroeconomics, decision making, brain
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: PhDr. Pavel Dolanský
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 02.07.2013
Date of assignment: 02.07.2013
Date and time of defence: 17.06.2014 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1
Date of electronic submission:13.05.2014
Date of proceeded defence: 17.06.2014
Opponents: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se bude zabývat neuromarketingem. Neuromarketing je relativně mladý obor, který poznatky získané zkoumáním lidského nervového systému využívá zejména k tomu, aby lépe poznal přání, potřeby a proces rozhodování spotřebitele. To je v době, kdy marketingu dominuje právě orientace na spotřebitele, zásadní.

Práce nejprve vyloží pojem samotný, zmíní jeho historii a objasní hlavní techniky, které neuromarketing využívá ke sběru dat. Poté se bude věnovat jeho hlavním teoretickým přínosům. Dále se bude zabývat jeho praktickým využitím pro optimalizaci komunikace a lepší poznání spotřebitele. Ke konci pak bude polemizovat o etičnosti odvětví.

Cílem práce je komplexně a odborně pojednat o neuromarketingu využitím aktuálních, především zahraničních zdrojů. Vzhledem k tomu, že do této doby byla do češtiny z oblasti neuromarketingu přeložena především literatura publicistická a popularizační, má práce za cíl také přispět k rozšíření česky psaných akademických textů na dané téma.
Preliminary scope of work in English
This bachelor thesis will seek to provide an insight into neuromarketing. Neuromarketing is a relatively recent discipline that uses neuroscientific methods to better understand the decision making process of the consumer, as well as her needs and wishes. That is particularly important in today’s predominant customer oriented marketing approach.

The thesis will firstly define neuromarketing, after which it will present an overview of its history and techniques. Further, it will address the main theoretical issues of neuromarketing. It will also inquire into the neuromarketing practice. In the end, the ethical question of the use of neuromarketing will be discussed.

The aim of this thesis is to provide a comprehensive overview of neuromarketing, using primarily specialised international scientific journals. Given that the literature about neuromarketing in Czech language is mainly publicistic and popularizing, the aim of the thesis is also to offer academic, impartial information about the subject in this language.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html