Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích
Thesis title in Czech: Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích
Thesis title in English: Commercialisation of sports journalism: image of running in the media
Key words: Sport, komercionalizace, tisk, běh, kvalitativní obsahová analýza
English key words: Sport, commercialisation, print media, running, qualitative content analysis
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Journalism (23-KZ)
Supervisor: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 22.02.2013
Date of assignment: 22.02.2013
Date and time of defence: 21.01.2014 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1
Date of electronic submission:27.12.2013
Date of proceeded defence: 21.01.2014
Opponents: Mgr. Ondřej Trunečka, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Abstrakt
Bakalářská práce Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích sleduje vývoj obrazu běhání ve vybraných médiích v letech 1994, 2004 a 2012. Zaměřuje se nejprve obecně na vztah médií a sportu, na sportovní žurnalistiku a osobnost sportovního novináře. Zabývá se komercionalizací sportu a sportovní žurnalistiky, přináší také aktuální výsledky z výzkumu International Sport Press Survey, v Česku dosud nezveřejněné. Konkrétněji je pak komercionalizace sportovní žurnalistiky ilustrována na příkladu běhu, ve vybraných médiích sleduje jeho pokrytí, způsob prezentace a účel informování. Hledá důsledky, které má komercionalizace ve vztahu k běhání, a zjišťuje, jak se na zájmu veřejnosti o běh podílejí média.
Preliminary scope of work in English
Abstract
The bachelor thesis “Commercialisation of sports journalism: image of running in the media” analyses the changing image of running in chosen Czech media in years 1994, 2004 and 2012. Firstly, it focuses on the general relationship between media and sport, on the sports journalism and a personality of sports journalist. It deals with commercialisation of sport and sports journalism; it also reveals the results from the International Sports Press Survey. The commercialisation is then specifically illustrated on the example of running. It maps its coverage, presentation and purpose of the information. The thesis also search for consequences related to commercialisation of running and tries to find out the extent of influence of media on public interest in running.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html