Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Geografie znalostních toků ve znalostně intenzivních obchodních službách a kreativních odvětvích: případová studie odvětví designu
Thesis title in Czech: Geografie znalostních toků ve znalostně intenzivních obchodních službách a kreativních odvětvích: případová studie odvětví designu
Thesis title in English: Geography of knowledge sources in knowledge intensive business services and creative industries: the case of design industry
Key words: znalostní toky, inovace, sítě
English key words: knowledge sources, innovation, networks
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: prof. RNDr. Jiří Blažek, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 30.01.2013
Date of assignment: 30.01.2013
Date of electronic submission:30.06.2015
Date of proceeded defence: 16.09.2015
Opponents: doc. RNDr. Petr Rumpel, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Tato diplomová práce se zabývá otázkou tvorby a přenosu znalostí v rámci znalostně
intenzivních obchodních služeb a kreativních odvětví, přičemž zvláštní pozornost je
věnována odvětví designu. Za účelem získání potřebných informací byla zrealizována řada
hloubkových rozhovorů se zástupci oslovených designérských firem. Získané poznatky
poskytují hloubkovou sondu do problematiky tvorby a přenosu znalostí a charakteru inovací
v odvětví designu. Hlavním zjištěním je, že pro tvorbu a přenos znalostí v rámci odvětví
designu je zásadní existence sítí mezi designérskou firmou a konkrétními subjekty.
Preliminary scope of work in English
This thesis examines the creation and transfer of knowledge within knowledge-intensive
business services and creative industries, with special attention being paid to the design
industry. To obtain the required information it was implemented a series of in-depth
interviews with representatives of selected design studios. Acquired knowledge provides indepth
probe into the issue of creation and transmission of knowledge and the nature of
innovation in the design industry. The main finding is that for the creation and transfer of
knowledge within the design industry existence of networks between the design studios and
specific subjects is essential.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html