Geografie znalostních toků ve znalostně intenzivních obchodních službách a kreativních odvětvích: případová studie odvětví designu
Thesis title in Czech: | Geografie znalostních toků ve znalostně intenzivních obchodních službách a kreativních odvětvích: případová studie odvětví designu |
---|---|
Thesis title in English: | Geography of knowledge sources in knowledge intensive business services and creative industries: the case of design industry |
Key words: | znalostní toky, inovace, sítě |
English key words: | knowledge sources, innovation, networks |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | prof. RNDr. Jiří Blažek, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 30.01.2013 |
Date of assignment: | 30.01.2013 |
Date of electronic submission: | 30.06.2015 |
Date of proceeded defence: | 16.09.2015 |
Opponents: | doc. RNDr. Petr Rumpel, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Tato diplomová práce se zabývá otázkou tvorby a přenosu znalostí v rámci znalostně intenzivních obchodních služeb a kreativních odvětví, přičemž zvláštní pozornost je věnována odvětví designu. Za účelem získání potřebných informací byla zrealizována řada hloubkových rozhovorů se zástupci oslovených designérských firem. Získané poznatky poskytují hloubkovou sondu do problematiky tvorby a přenosu znalostí a charakteru inovací v odvětví designu. Hlavním zjištěním je, že pro tvorbu a přenos znalostí v rámci odvětví designu je zásadní existence sítí mezi designérskou firmou a konkrétními subjekty. |
Preliminary scope of work in English |
This thesis examines the creation and transfer of knowledge within knowledge-intensive business services and creative industries, with special attention being paid to the design industry. To obtain the required information it was implemented a series of in-depth interviews with representatives of selected design studios. Acquired knowledge provides indepth probe into the issue of creation and transmission of knowledge and the nature of innovation in the design industry. The main finding is that for the creation and transfer of knowledge within the design industry existence of networks between the design studios and specific subjects is essential. |