Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Thesis title in Czech: Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Thesis title in English: Pupils’ strategies for solving additive algorithms
Key words: aditivní algoritmus, dítě mladšího školního věku, stovková tabulka, rozklad čísel, početní strategie, experiment
English key words: additive algorithm, children of younger-school age, hundred board, decomposition of numbers, numerical strategy, experiment
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Supervisor: Mgr. Jaroslava Kloboučková
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 03.01.2013
Date of assignment: 03.01.2013
Date and time of defence: 20.05.2014 11:00
Venue of defence: KMDM
Date of electronic submission:13.03.2014
Date of proceeded defence: 20.05.2014
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1.Studentka prostuduje dostupnou odbornou literaturu
2.Provede pozorování a reflexi výuky aditivních algoritmů v různých třídách u různých učitelů vedené podle různých koncepcí výuky
3.V dostupných ucelených výukových materiálech (hl. učebnicových řadách) zmapuje koncepci výuky zvoleného tématu.
4.Připraví, provede a vyhodnotí experimentální výuku daného tématu v konkrétním ročníku základní školy.
5.Podrobně prostuduje odpovídající kurikulární dokumenty.
6.Provede analýzu získaných údajů a zpracuje je a vyhodnotí je ve své diplomové práci.
References
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001.
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N.: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky.
Vališová, A., Kasíková, H.: Pedagogika pro učitele. Praha, Grada publishing, a.s. 2001, 2.vydání.
Učebnice matematiky pro I. stupeň (Prodos, Alter, Fraus, SPN,...), ucelené řady učebnic
Wittmann, E., Developing mathematics education in a systematic process. EducationalStudies in Mathematics vo. 48, no 1, 2001, p. 1 - 20

Preliminary scope of work
- analýza učebnic matematiky pro I. stupeň základní školy
- seznámení se s prostředím stovkové tabulky
- příprava série úloh jako nástroje experimentu
- realizace experimentu ve výuce v hodinách matematiky na prvním stupni základní školy
- porovnání žákovských strategií pro řešení aditivních úloh (žáků, kteří byli součástí experimentu, s žáky, kteří nebyli)
- sebereflexe
Preliminary scope of work in English
- analysis of math workbooks for primary schools
- introduction to the environment to hundred board
- preparation of a series of tasks as a tool for experiment
- implementation of the experiment in the teaching of mathematics at primary schools
- comparison of pupils‘ strategies for solving additive tasks (pupils involved in the experiment, with pupils who were not involved)
- self-reflection
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html