Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Thesis title in Czech: | Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů |
---|---|
Thesis title in English: | Pupils’ strategies for solving additive algorithms |
Key words: | aditivní algoritmus, dítě mladšího školního věku, stovková tabulka, rozklad čísel, početní strategie, experiment |
English key words: | additive algorithm, children of younger-school age, hundred board, decomposition of numbers, numerical strategy, experiment |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | Mgr. Jaroslava Kloboučková |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 03.01.2013 |
Date of assignment: | 03.01.2013 |
Date and time of defence: | 20.05.2014 11:00 |
Venue of defence: | KMDM |
Date of electronic submission: | 13.03.2014 |
Date of proceeded defence: | 20.05.2014 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. |
Guidelines |
1.Studentka prostuduje dostupnou odbornou literaturu
2.Provede pozorování a reflexi výuky aditivních algoritmů v různých třídách u různých učitelů vedené podle různých koncepcí výuky 3.V dostupných ucelených výukových materiálech (hl. učebnicových řadách) zmapuje koncepci výuky zvoleného tématu. 4.Připraví, provede a vyhodnotí experimentální výuku daného tématu v konkrétním ročníku základní školy. 5.Podrobně prostuduje odpovídající kurikulární dokumenty. 6.Provede analýzu získaných údajů a zpracuje je a vyhodnotí je ve své diplomové práci. |
References |
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001.
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N.: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Vališová, A., Kasíková, H.: Pedagogika pro učitele. Praha, Grada publishing, a.s. 2001, 2.vydání. Učebnice matematiky pro I. stupeň (Prodos, Alter, Fraus, SPN,...), ucelené řady učebnic Wittmann, E., Developing mathematics education in a systematic process. EducationalStudies in Mathematics vo. 48, no 1, 2001, p. 1 - 20 |
Preliminary scope of work |
- analýza učebnic matematiky pro I. stupeň základní školy
- seznámení se s prostředím stovkové tabulky - příprava série úloh jako nástroje experimentu - realizace experimentu ve výuce v hodinách matematiky na prvním stupni základní školy - porovnání žákovských strategií pro řešení aditivních úloh (žáků, kteří byli součástí experimentu, s žáky, kteří nebyli) - sebereflexe |
Preliminary scope of work in English |
- analysis of math workbooks for primary schools
- introduction to the environment to hundred board - preparation of a series of tasks as a tool for experiment - implementation of the experiment in the teaching of mathematics at primary schools - comparison of pupils‘ strategies for solving additive tasks (pupils involved in the experiment, with pupils who were not involved) - self-reflection |