Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Časová perspektiva a výkonová motivace středoškoláků
Thesis title in Czech: Časová perspektiva a výkonová motivace středoškoláků
Thesis title in English: Time perspective and achievement motivation of high school students
Key words: časová perspektiva, výkonová motivace, diagnostika časové perspektivy, MIM, diagnostika výkonové motivace, strach
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra psychologie (41-KPSY)
Supervisor: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 14.12.2012
Date of assignment: 14.12.2012
Date and time of defence: 08.09.2014 00:00
Date of electronic submission:27.06.2014
Date of proceeded defence: 08.09.2014
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Lidmila Valentová, CSc.
 
 
 
Advisors: Alena Škaloudová, Ph.D.
Guidelines
Diplomová práce bude koncipovaná převážně jako výzkumná studie.
V teoretické části by se autorka měla zabývat koncepcemi časové perspektivy a výkonové motivace, kriticky budou posouzeny možnosti diagnostických metod, jednak v oblasti časové perspektivy (MIM Nuttin-1980, PO-6 Pavelková 2002; ZTIP Zimbardo 2008), jednak v oblasti výkonové motivace (AMG –Achievement Motive Grid Schmalt 2005; MV-6 – Hrabal-Pavelková 2010).
Praktická část bude mít tři cíle:
1) Popis časové perspektivy gymnazistů (případně středoškoláků), zvláštní pozornost bude věnována výkonovým a strachovým aspektům v časové perspektivě.
2) Prověření souvislosti časové perspektivy a výkonové motivace studentů.
3) Prověření možností a omezení diagnostických metod ve sledovaných oblastech.
Výzkumný design bude kombinovat kvantitativní a kvalitativní metodologii.
References
Hrabal, V., Pavelková, I.:Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010
Nuttin, J., Lens W.: Future time orientation and motivation: Theory and research. Hillsdale, NJ: Erlbaum, 1985
Pavelková, I.: Motivace žáků k učení, UK, Praha 2002
Pavelková, I.: Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti, Academia, Praha, 1990
Schmalt, H-D: Validity of a short form of the achievement motive grid (AMG-S): Evidence for the three-factor structure emphasizing active and passive forms of fear of failure. Journal of Personality Assesment, 84 (2). 2005 s. 172-184.
Zimbardo, P., Boyd, J: The Time Paradox: The New Psychology of Time that Will Change Your Life, Free Press, NY, 2008

Další literatura podle doporučení vedoucí práce a potřeb studentky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html