Časová perspektiva a výkonová motivace středoškoláků
Thesis title in Czech: | Časová perspektiva a výkonová motivace středoškoláků |
---|---|
Thesis title in English: | Time perspective and achievement motivation of high school students |
Key words: | časová perspektiva, výkonová motivace, diagnostika časové perspektivy, MIM, diagnostika výkonové motivace, strach |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Supervisor: | doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 14.12.2012 |
Date of assignment: | 14.12.2012 |
Date and time of defence: | 08.09.2014 00:00 |
Date of electronic submission: | 27.06.2014 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2014 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Lidmila Valentová, CSc. |
Advisors: | Alena Škaloudová, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce bude koncipovaná převážně jako výzkumná studie.
V teoretické části by se autorka měla zabývat koncepcemi časové perspektivy a výkonové motivace, kriticky budou posouzeny možnosti diagnostických metod, jednak v oblasti časové perspektivy (MIM Nuttin-1980, PO-6 Pavelková 2002; ZTIP Zimbardo 2008), jednak v oblasti výkonové motivace (AMG –Achievement Motive Grid Schmalt 2005; MV-6 – Hrabal-Pavelková 2010). Praktická část bude mít tři cíle: 1) Popis časové perspektivy gymnazistů (případně středoškoláků), zvláštní pozornost bude věnována výkonovým a strachovým aspektům v časové perspektivě. 2) Prověření souvislosti časové perspektivy a výkonové motivace studentů. 3) Prověření možností a omezení diagnostických metod ve sledovaných oblastech. Výzkumný design bude kombinovat kvantitativní a kvalitativní metodologii. |
References |
Hrabal, V., Pavelková, I.:Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010
Nuttin, J., Lens W.: Future time orientation and motivation: Theory and research. Hillsdale, NJ: Erlbaum, 1985 Pavelková, I.: Motivace žáků k učení, UK, Praha 2002 Pavelková, I.: Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti, Academia, Praha, 1990 Schmalt, H-D: Validity of a short form of the achievement motive grid (AMG-S): Evidence for the three-factor structure emphasizing active and passive forms of fear of failure. Journal of Personality Assesment, 84 (2). 2005 s. 172-184. Zimbardo, P., Boyd, J: The Time Paradox: The New Psychology of Time that Will Change Your Life, Free Press, NY, 2008 Další literatura podle doporučení vedoucí práce a potřeb studentky. |