Princip individualizace v hodnocení žáků na 1. stupni základních škol
Thesis title in Czech: | Princip individualizace v hodnocení žáků na 1. stupni základních škol |
---|---|
Thesis title in English: | Principle of individualizion in evaluation process at primary school |
Key words: | hodnocení, individualizace, žák, učitel, postoj, strategie |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 05.12.2012 |
Date of assignment: | 05.12.2012 |
Date and time of defence: | 21.05.2015 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 11.03.2015 |
Date of proceeded defence: | 21.05.2015 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce bude mít teoreticko-praktický charakter. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy, zdůvodněn současný požadavek na individualizaci výuky jako klíčového principu humanistické, na dítě orientované pedagogiky. Budou prezentovány strategie, jakými lze přistupovat k naplňování tohoto principu v oblasti hodnocení výuky. Významnou kapitolu teoretické části bude tvořit sumarizace poznatků týkajících se postojů učitelů popř. rodičů k tomuto principu, prezentace výhod a rizik, které snaha o zohledňování individuálních potencialit žáků při hodnocení přináší.
V praktické části budou předloženy výsledky výzkumu mapujícího na základě dotazování postoje učitelů primárních škol k tomuto požadavku, argumenty vedoucí k jeho přijetí/odmítnutí. U skupiny učitelů reprezentující akceptující postoje bude dále kombinací metod přímého pozorování ve výuce a rozhovorů zjišťována shoda mezi postojem a jednáním a dále specifikovány konkrétní postupy, metody a strategie, které tito učitelé používají a jež se mohou stát příklady dobré praxe pro začínající učitele. |
References |
KOŠŤÁLOVÁ, H; MIKOVÁ, Š. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál, 2012.
KOLÁŘ, Z; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2012. KASÍKOVÁ, H; VALIŠOVÁ, A. Pedagogika pro učitele.Praha: Grada, 2010. Kol.aut. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2012. |