Elektronický dohled v oblasti spotřeby a médií
Thesis title in Czech: | Elektronický dohled v oblasti spotřeby a médií |
---|---|
Thesis title in English: | Electronic surveillance in the area of consumption and media |
Key words: | Dohled, interaktivita, customizace, reality show, Panoptikon, média |
English key words: | Surveillance, interactivity, customization, reality show, Panopticon, media |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS) |
Supervisor: | Mgr. Daniel Slavíček, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 29.10.2012 |
Date of assignment: | 29.10.2012 |
Date of electronic submission: | 29.04.2014 |
Date of proceeded defence: | 20.06.2014 |
Course: | Thesis Defence (YMMM4A10) |
Opponents: | prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc. |
Preliminary scope of work |
Posledních sto let přineslo lidstvu mnoho změn a převratů, několikanásobně rychleji, než kdy dříve. Hodnoty, vztahy i technologie, tak, jak byly pěstovány a tvořeny po staletí, byly během pár desítek let smeteny ze stolu. Tento převrat jde ruku v ruce s informační revolucí, která s sebou nese určité nebezpečí spojené s ochranou soukromí jednotlivců. Již v roce 1985, tedy v době před vznikem laptopů, Androidů, Wi-Fi sítí, byl poprvé použit termín „Surveillance Society“, tedy „společnost dohledu“: počítače třídí, vyhodnocují a shromažďují informace o každém z nás a vytvářejí databáze. Tak jako všechno, i dohled má dvě tváře. Nepředstavuje jen hrozbu ztráty soukromí a anonymity, ale lze mu přisoudit i výhody spojené hlavně s bezpečím společnosti. Ve své diplomové práci bych se chtěla zabývat dohledem v oblasti marketingu, kde se dotýká sběru dat o zákaznících s cílem ovlivnit jejich spotřebu (databázový marketing) a médií, která nám poskytují zprávy i zábavu, ale tyto informace ovlivňují názory a způsob chování lidí. V první části své diplomové práce bych uvedla trend vývoje společnosti a rozvoj informačních technologií až k protnutí těchto dvou proudů. Je nutné zmínit jejich výhody i nevýhody, které se pojí právě s problematikou dohledu a ztráty soukromí. V druhé části práce chci jít směrem dohledu života člověka, tak, jak žije dnes
a denně, a detailně rozebrat problematiku marketingu a médií. |