Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Thesis title in Czech: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Thesis title in English: Experimental film and video in the second half of the 20th century in didactical context
Key words: experimentální, film, videoart, pohyblivý, obraz, umění, výtvarná výchova, didaktický projekt
English key words: experimental, film, video art, moving, picture, art, art education, teaching project
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Supervisor: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 13.11.2012
Date of assignment: 13.11.2012
Date and time of defence: 18.01.2017 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:09.12.2016
Date of proceeded defence: 18.01.2017
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Viktor Čech
 
 
 
Advisors: prof. ak. mal. Martin Velíšek, Ph.D.
Guidelines
Ve své práci se zaměřte na souvislosti experimentálního filmu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacáteho století. Zmapujte hlavní centra experimentu, styly, proudy s skupiny. Vyberte několik klíčových osobností propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu u nás a v zahraničí a na jejich příkladě popište základní přístupy a principy. Pokuste se charakterizovat hlavní spojnice filmu a výtvarného umění i jejich specifika (v užším kontextu zvoleného tématu) a změny, které do výtvarného umění přinesly digitální technologie. Vytvořte didaktický projekt, který by v rámci výuky výtvarné výchovy přiblížil žákům a studentům téma experimentálního filmu a videa v souvislosti s výtvarným uměním. Ve výtvarné části práce vytvořte multimediální projekt, který bude reflektovat získané poznatky a zkušenosti a naznačovat možnosti realizace kocpetů didaktické části.
References
ANDĚL, J. (ed.): Douglas Gordon: Blood, Sweat, Tears, Praha: DOX, 2009, ISBN 978-80-904213-4-9
AUMONT, J.: Obraz. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-045-7
BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K.: Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: FAMU, Nakladatelství Lidové noviny, 2007. ISBN: 978-80-7106-898-3BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K.: Umění filmu. Praha: AMU, 2011, ISBN: 978-80-7331-217-6
CARROLL, N.: Definování pohyblivého obrazu. In: Iluminace, r.13, č.2, 2001, ISSN 0862-397X, str. 5-32
CASETTI, F.: Filmové teorie 1945-1990. Praha: AMU, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8
CASETTI, F.: The Filmic experience.An introduction. 2007, dostupné online na http://www.francescocasetti.net/saggi/FilmicExperience.pdf
DELEUZE, G.: Film 1 Obraz-pohyb. Národní filmový archiv, Praha 2000, ISBN 80-7004-098-X.
DELEUZE, G.: Film 2 Obraz-čas. Národní filmový archiv, Praha 2006, ISBN 80-7004-127-7.
DUNCUM, P.: Visual Culture: Developments, Definitions, and Directions for Art Education. In: Studies in Art Education (A Journal of Issues and Research), r.42, č.2, 2001. ISSN 0039-3541, str. 101 - 112.
FILIPOVÁ, M.: Podoby vizuálních studií. In: Iluminace, r.21, č. 1, 2009. ISSN 0862-397X, str. 68-80
FILIPIOVÁ, M; RAMPLEY, M.: Možnosti vizuálních studií. Obrazy - texty - interpretace. Brno: Masarykova univerzita, Společnost pro odbornou literaturu - Barrister et Principal, 2007, ISBN 978-80-87029-26-8
FLUSSER, V.: Moc obrazů. Výtvarné umění, OSVU 1996, č. 3-4, ISSN O862-9927
BECKMAN, K., MA, J. (ed.): Still moving, Between cinema and photography. Durham: Duke University Press, 2008, ISBN 978-0-8223-4155-0
HORÁKOVÁ, J. Imaginary spaces. Praha: Koniasch Latin Press, 2008, ISBN: 978-80-86791-44-9
LEIGHTON, T.: Art and the moving image. London: Tate publishing, 2008, ISBN 978-1-85437-625-1134
MUKAŘOVSKÝ, J.: Studie I. Brno: Host, 2007, ISBN 978-80-7294-239-8
SZCZEPANIK, P. (ed.): Nová filmová historie. Praha: Hermann a synové, 2004
VALUŠIAK, J.: Základy střihové skladby. Praha: AMU. 2005. ISBN 80-7331-039-2

Preliminary scope of work
Souvislosti s vývojem výtvarného umění, hlavní centra experimentu, styly, proudy, skupiny. Osobnosti
experimentálního filmu. Aplikace do výtvarné výchovy – možnosti experimentu a videoartu na
školách. Volný multimediální projekt.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html