Nové technologie ve vzdělání z fenomenologického hlediska
Thesis title in Czech: | Nové technologie ve vzdělání z fenomenologického hlediska |
---|---|
Thesis title in English: | New Technologies in Education from the Phenomenological Point of View |
Key words: | fenomenologie, výchova, vzdělání, technologie, média, vnímání |
English key words: | phenomenology, upbringing, education, technologies, media, perception |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Type of assignment: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF) |
Supervisor: | prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 30.10.2012 |
Date of assignment: | 24.02.2014 |
Date and time of defence: | 07.09.2015 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R207C, 207C, KOVF, místnost pro obhajoby |
Date of electronic submission: | 24.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2015 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Reviewers: | Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. |
Guidelines |
Podrobné studium Platónových děl: Ústava, Faidros, Symposion, Parmenides
Analýza filosofického myšlení u Deleuze (Záhyb) Analýza Nietzschových děl (Tak pravil Zarathustra, Vůle k moci) Studium sekundární literatury |
References |
Platón Ústava
Platón Faidros Platón Symposion Platón Parmenides Deleuze Záhyb Nietzsche Tak pravil Zarathustra Nietzsche Der Wille zur Macht |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce popisuje propojení témat vzdělání a technologií z pohledu fenomenologie. Hypotézou této diplomové práce je myšlenka, že nové technologie mají vliv na proměnu vnímání reálného světa. |