Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 372)
Thesis details
   Login via CAS
Neverbální komunikace ve škole
Thesis title in Czech: Neverbální komunikace ve škole
Thesis title in English: Non-verbal communication at school
Key words: Verbální komunikace, paraverbální komunikace, neverbální komunikace, řeč těla, proxemika, haptika, posturologie, gesta, kinezika, mimika, paralingvální prostředky, extralingvální prostředky
English key words: Verbal communication, non-verbal communication, paraverbal communication, body language, proxemics, haptics, posturology, gestures, facial expression, kinesics, paralingual means, extralingual means
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: doc. PhDr. Jasňa Pacovská, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.10.2012
Date of assignment: 10.10.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.10.2012
Date and time of defence: 04.02.2013 09:00
Date of electronic submission:11.01.2013
Date of proceeded defence: 04.02.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Irena Vaňková, CSc., Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je popsat specifické rysy neverbální komunikace ve škole. Východiském jsou dosavadní studie o neverbální komunikaci, domácí i zahraniční, a studie o typech a funkcích neverbálních prostředků v pedagogické komunikaci-šíře v komunikaci na různých typech škol.
Empirická část práce bude sledovat zhodnocení poměru verbální a neverbální komunikace nejprve v mateřské škole, následně v základní škole a na gymnáziu a závěrem na škole vysoké.- Na všech vzdělávacích stupních bude využita metoda pozorování respondentů při různých aktivitách a ve styku s pedagogem. Výsledky budou interpretovány a použity k formulování předběžných závěrů.
Závěrečná kapitola nabídne taxonomii neverbálních prostředků na různých typech škol, porovnání jejich funkcí a usouvztažnění se záměry pedagogické komunikace.
References
Čeština doma a ve světě, 1996, č. 1.
Mareš, J.& Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210s.
Tegze, O.: Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2033. 482s.
Křivohlavý, J: Neverbální komunikace: řeč pohledů, úsměvů a gest. Praha: SPN, 1988. 147s.
Knapp, Mark L.,&Hall, Judith A.: Nonverbal Communication in Human Interaction. (th ed.) Wadsworth Thomas Learning, 2007.
Štylistika neverbálnéj komunikácie. Bratislava: Pdf UK 1997.
Hausenblas, K.: Učební styl v soustavě stylů funkčních in Naše řeč 55/1972, č. 2-3.
Gavora, P.: Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido 2005.
Ferjenčík, J.: Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010.
Preliminary scope of work
Cílem práce je popsat specifické rysy neverbální komunikace ve škole. Východiském jsou dosavadní studie o neverbální komunikaci, domácí i zahraniční, a studie o typech a funkcích neverbálních prostředků v pedagogické komunikaci-šíře v komunikaci na různých typech škol.
Empirická část práce bude sledovat zhodnocení poměru verbální a neverbální komunikace nejprve v mateřské škole, následně v základní škole a na gymnáziu a závěrem na škole vysoké.- Na všech vzdělávacích stupních bude využita metoda pozorování respondentů při různých aktivitách a ve styku s pedagogem. Výsledky budou interpretovány a použity k formulování předběžných závěrů.
Závěrečná kapitola nabídne taxonomii neverbálních prostředků na různých typech škol, porovnání jejich funkcí a usouvztažnění se záměry pedagogické komunikace.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html