Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace studentů středních škol ke studiu geologie prostřednictvím korespondenčního semináře
Thesis title in Czech: Motivace studentů středních škol ke studiu geologie prostřednictvím korespondenčního semináře
Thesis title in English: A correspondence seminar as a motivation for secondary school students to study Geology
Key words: motivace, geologie, korespondenční seminář, střední škola, dotazník
English key words: motivation, Geology, correspondence seminar, secondary school, questionnaire
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Geology and Paleontology (31-420)
Supervisor: RNDr. Jakub Trubač, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 06.11.2012
Date of assignment: 19.12.2012
Date of electronic submission:06.05.2013
Date of proceeded defence: 04.06.2013
Opponents: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
 
 
 
Advisors: prof. RNDr. Katarína Holcová, CSc.
Preliminary scope of work
Tato práce si klade za cíl popsat možnosti zvýšení zájmu středoškolských studentů o studium geologie, jako možného budoucího profesního zaměření. Vhodným motivačním prostředkem se jeví využití odborného korespondenčního semináře pro získání i rozšíření jejich poznatků. Výzkumná část této práce pak spočívá v samotné aplikaci korespondenčního semináře skrze současná komunikační média (např. webový portál či sociální síť), přímo v prostředí středních škol. Výsledky výzkumu jsou statisticky zpracovány a vyhodnoceny pomocí dotazníku.
Preliminary scope of work in English
This work is focused on how to promote secondary school students' interest in study of Geology as a subject of their future professional specialization. A convenient motivational tool seems to be a use of specialist correspondence seminar to gain and expand their knowledge. Experimental part of this work consists in the very application of the correspondence seminars through current communication media (e.g. web portal or social network), directly in secondary schools. The results are statistically analysed and evaluated by a questionnaire.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html