Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv smartphonů a tabletů na vývoj současných médií
Thesis title in Czech: Vliv smartphonů a tabletů na vývoj současných médií
Thesis title in English: Impact of smartphones and tablets on today´s media development
Key words: Smartphone, tablet, mobilní aplikace, elektronická média, konzumace obsahu, placený obsah, paywall, monetizace
English key words: Smartphone, tablet, mobile applications, electronic media, content consumption, content payment, paywall, content capitalization
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 26.06.2012
Date of assignment: 26.06.2012
Date and time of defence: 24.06.2015 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1.
Date of electronic submission:14.05.2015
Date of proceeded defence: 24.06.2015
Opponents: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Práce zkoumá a analyzuje vliv uvedení mobilních komunikátorů na vývoj současných médií z pohledu vydavatelů a konzumentů médií. Cílem práce je zmapovat vývoj médií díky možnostem, které přinesly revoluční mobilní zařízení a jejich vliv na vydavatelské domy a tradiční média. Práce se zaobírá otázkou budoucnosti tištěných médií a jejich koexistence s elektronickými verzemi tradičních titulů, možnostmi a ochotou platby uživatelů za elektronický obsah a právními otázkami spojenými se světem elektronických médií.
Preliminary scope of work in English
This study explores and analyses influence of mobile communicators launch on today’s media development both from publisher's and media consumer's view. Main goal of this work is to map media evolution thanks possibilities, brought by revolutionary devices and their impact on publishing houses and traditional media. Study looks forward to the future of printed media and its co-existing together with digital versions of traditional titles and consumer willingness to pay for digital content and specifics of copyright in the digital media world. Thesis try to discover individual target groups of each media including their typical behavior and arguing over the diversion from traditional media towards digital media.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html