Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Thesis title in Czech: Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Thesis title in English: Communication strategies in printed advertisements aimed at parents
Key words: Komunikační strategie, reklama, rodiče
English key words: Communication strategy, advertisements, parents
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.06.2012
Date of assignment: 21.06.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.10.2012
Date and time of defence: 16.06.2014 09:00
Date of electronic submission:12.05.2014
Date of proceeded defence: 16.06.2014
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je analyzovat komunikační strategie využívané v reklamách, které jsou v současných českých tištěných médiích zaměřeny na rodiče.
Postup práce:
1. Prostudovat dostupnou odbornou literaturu k tématu (komunikační strategie; subjekty v promluvě; reklama a publicistický styl; stereotyp, prototyp, stylizace, manipulace, gender atp.).
2. Vhodně (s ohledem na téma práce) vymezit pojem komunikační strategie.
3. Sestavit korpus analyzovaných textů, zaměřit se reklamy v tištěných médiích (časopisy, vybrané části denního tisku atp.), které jsou směřovány na rodiče (matky/otce), a to zejména malých dětí; materiál vhodně uspořádat.
4. Ze shromážděného materiálu excerpovat jazykové prostředky, které se jeví jako součást komunikační strategie, tyto prostředky popsat a uspořádat, popř. usouvztažnit s prostředky dalšími (např. neverbálními).
5. Popsat komunikační strategie (a jejich případné varianty), které se v analyzovaných textech objevují; diskutovat případné rozdíly mezi různými typy reklam.
References
Čmejrková, S.: Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha 2000.
Hausenblas, K.: Od tvaru k smyslu textu (Stylistické reflexe a interpretace). Praha 1996. (relevantní části)
Klein, O.: Argumentace v komunikaci. Praha 2007.
Komárková, O.: Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha 2006.
Kořenský, J. a kol.: Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice 1987.
Macurová, A.: Ztvárnění komunikačních faktorů v jazykových projevech. Praha 1983.
Saicová Římalová, L.: Komunikační strategie v dopisech Boženy Němcové. Praha 2005. (relevantní teoretické části)
Srpová, H. a kol. (eds.): Od informace k reklamě. Ostrava 2007.
Vaňková, I. a kol.: Co na srdci, to na jazyku. Praha 2005. (relevantní části)

Časopisecké a sborníkové články k tématu, relevantní hesla v jazykovědných encyklopediích a slovnících, stylistiky češtiny, relevantní internetové zdroje, bakalářské a diplomové práce s příbuznými tématy.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html