Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Thesis title in Czech: | Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče |
---|---|
Thesis title in English: | Communication strategies in printed advertisements aimed at parents |
Key words: | Komunikační strategie, reklama, rodiče |
English key words: | Communication strategy, advertisements, parents |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK) |
Supervisor: | doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.06.2012 |
Date of assignment: | 21.06.2012 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.10.2012 |
Date and time of defence: | 16.06.2014 09:00 |
Date of electronic submission: | 12.05.2014 |
Date of proceeded defence: | 16.06.2014 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. |
Guidelines |
Cílem práce je analyzovat komunikační strategie využívané v reklamách, které jsou v současných českých tištěných médiích zaměřeny na rodiče.
Postup práce: 1. Prostudovat dostupnou odbornou literaturu k tématu (komunikační strategie; subjekty v promluvě; reklama a publicistický styl; stereotyp, prototyp, stylizace, manipulace, gender atp.). 2. Vhodně (s ohledem na téma práce) vymezit pojem komunikační strategie. 3. Sestavit korpus analyzovaných textů, zaměřit se reklamy v tištěných médiích (časopisy, vybrané části denního tisku atp.), které jsou směřovány na rodiče (matky/otce), a to zejména malých dětí; materiál vhodně uspořádat. 4. Ze shromážděného materiálu excerpovat jazykové prostředky, které se jeví jako součást komunikační strategie, tyto prostředky popsat a uspořádat, popř. usouvztažnit s prostředky dalšími (např. neverbálními). 5. Popsat komunikační strategie (a jejich případné varianty), které se v analyzovaných textech objevují; diskutovat případné rozdíly mezi různými typy reklam. |
References |
Čmejrková, S.: Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha 2000.
Hausenblas, K.: Od tvaru k smyslu textu (Stylistické reflexe a interpretace). Praha 1996. (relevantní části) Klein, O.: Argumentace v komunikaci. Praha 2007. Komárková, O.: Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha 2006. Kořenský, J. a kol.: Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice 1987. Macurová, A.: Ztvárnění komunikačních faktorů v jazykových projevech. Praha 1983. Saicová Římalová, L.: Komunikační strategie v dopisech Boženy Němcové. Praha 2005. (relevantní teoretické části) Srpová, H. a kol. (eds.): Od informace k reklamě. Ostrava 2007. Vaňková, I. a kol.: Co na srdci, to na jazyku. Praha 2005. (relevantní části) Časopisecké a sborníkové články k tématu, relevantní hesla v jazykovědných encyklopediích a slovnících, stylistiky češtiny, relevantní internetové zdroje, bakalářské a diplomové práce s příbuznými tématy. |