Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Thesis title in Czech: Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Thesis title in English: Motivation for continuing education and factors affecting participation in continuing education
Key words: celoživotní vzdělávání, kvalifikace, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, legislativní rámec dalšího vzdělávání, kompetence, motivace ve vzdělávání, bariéry ve vzdělávání
English key words: lifelong learning, system of adult education, competence, adult education, qualifications, legislative framework of adult education, motivation in education, barriers to education,
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.05.2012
Date of assignment: 29.05.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.11.2013
Date and time of defence: 05.02.2014 12:30
Date of electronic submission:17.12.2013
Date of proceeded defence: 05.02.2014
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Jiří Reichel, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je na základě teoretického vstupu k problematice motivace dospělých pro další vzdělávání připravit empirické šetření v konkrétní organizaci a potom jej realizovat a na základě teoretických přístupů i výstupů z výzkumného šetření zpracovat návrhy jako náměty pro personální oddělení organizace.

Výzkumné otázky: Jaké faktory mohou ovlivňovat další vzdělávání dospělých? Jaké konkrétní motivační činitelé (druhy motivace) ovlivňují dospělé v účasti na dalším vzdělávání ve zvolené organizaci? Jaké jsou bariéry vzdělávání pro pracovníky v této organizaci?

Postup: Na základě studia odborných zdrojů vypracovat teoretický vstup k problematice motivace dospělých pro další vzdělávání. Ve spolupráci se zástupcem personálního oddělení zvolené organizace připravit a realizovat dotazníkové šetření a zpracovat zprávu pro vedení organizace k motivaci dospělých pro další vzdělávání v organizaci.

1 Další vzdělávání a další profesní vzdělávání
2 Motivace dospělých v profesním vzdělávání
2.1 Proces motivace
2.2 Aplikace výsledků výzkumného šetření CIPD
2.3 Bariéry v dalším vzdělávání
2.4 Faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
3 Empirické šetření
3.1 Strategie podnikového vzdělávání v konkrétní organizaci
3.2 Dotazníkové šetření k motivaci pracovníků k dalšímu vzdělávání
3.3 Zhodnocení výstupů šetření
3.4 Vypracování návrhů pro motivaci zaměstnanců k dalšímu vzdělávání
References
PALÁN, Zdeněk. Další vzdělávání ve světě změn. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007, ISBN 978-80-86723-31-0.
BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. Havlíčkův Brod: Grada Publishing, a.s., 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje. Výkladový slovník. 1.vyd. Praha: Academia, 2002, ISBN 80-200-0950-7.
TURECKIOVÁ, Michaela. 2009. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2009. ISBN 978-80-86723-80-8.
TURECKIOVÁ, Michaela. Zpráva z mezinárodní odborné konference "Kvalifikace pro celoživotní učení a zaměstnatelnost". Andragogická revue: Česko-slovenský vědecký časopis zaměřený na teorii vzdělávání dospělých, rozvoj lidských zdrojů a andragogiku. 2009, roč. 2009, ISSN 1804-1698.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. 1.vyd., Praha: Akademie věd ČR, 1997, ISBN 80-200-0592-7.
HARGREAVES, David H. Learning for life. The foundations for lifelong learning. Bristol: The Policy Press, 2004, ISBN 978-186134-597-4.
KOCIANOVÁ, R. Personální řízení – Východiska a vývoj. Praha: Grada, 2012, ISBN 978-80-247-3269-5.
EGER, Ludvík. Technologie vzdělávání dospělých. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, 171 s. ISBN 80-704-3398-1.
EGER, Ludvík. Další vzdělávání jako nástroj rozvoje jednotlivce i společnosti. 1. vyd. Editor Michaela Tureckiová. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogickou společností, 2008, 132 s. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-00-0.
SANG, H. K.: Tisíc a jeden způsob jak motivovat sebe i druhé. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999. 162 s. ISBN: 80-85943-96-4.
ŠIKÝŘ, Martin. Personalistika pro manažery a personalisty. 1. vyd. Editor Michaela Tureckiová. Praha: Grada, 2012, 207 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4151-2.
OWEN, Jo. How to influence and persuade. Second edition. pages cm. ISBN 978-027-3776-796.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html