Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Syndrom vyhoření u učitelské profese
Thesis title in Czech: Syndrom vyhoření u učitelské profese
Thesis title in English: Burnout Syndrome of Teachers
Key words: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres,
English key words: burnout syndrome, teaching, teacher, helping professions, beginning teacher
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.05.2012
Date of assignment: 15.05.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.11.2012
Date and time of defence: 02.09.2013 09:20
Date of electronic submission:28.06.2013
Date of proceeded defence: 02.09.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je definovat syndrom vyhoření, jeho příčiny a možnosti jeho předcházení. Dále se věnuje také problematice začínajících učitelů, učitelů s dlouhodobou praxí a učitelství jako pomáhající profesi.
References
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. 2., přeprac. vyd., V KNA 1. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012, 175 s. Orientace (Karmelitánské nakladatelství), sv. 42. ISBN 978-807-1955-733.

MINIRTH, Frank B. Jak překonat vyhoření: naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2011, 138 s. Orientace (Karmelitánské nakladatelství), sv. 42. ISBN 978-80-7255-252-8.

STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout: naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 103 s. Poradce pro praxi, sv. 42. ISBN 978-80-247-3553-5.

SCHMIDBAUER, Wolfgang. Syndrom pomocníka: naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2008, 234 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-807-3673-697.

GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Vyd. 1. Praha: Triton, 2011, 198 s. Psyché (Triton), sv. č. 69. ISBN 978-807-3873-943.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Překlad Petr Babka. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-807-2903-252.

LAŠEK, Jan. Aktuální otázky psychologie učitele: co by měl učitel vědět o své profesi. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 90 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 80-704-1210-0.

HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel: co by měl učitel vědět o své profesi. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2010, 239 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-807-3677-558.

HÁJEK, Karel a Isabella PAVELKOVÁ. Práce s emocemi pro pomáhající profese: tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2006, 119 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 80-736-7107-7.

ÚLEHLA, Ivan a Isabella PAVELKOVÁ. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. 2. vyd. Překlad Petr Babka. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 128 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-80-86429-36-6.
PODLAHOVÁ, Libuše a Isabella PAVELKOVÁ. První kroky učitele: učebnice metod sociální praxe. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Triton, 2004, 223 s. První pomoc pro pedagogy, 1. ISBN 80-725-4474-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html