Studijní styly studentů středních škol
Thesis title in Czech: | Studijní styly studentů středních škol |
---|---|
Thesis title in English: | Learning Styles of Students of Secondary Schools |
Key words: | studijní styl, kognitivní styl, studenti, studenti středních odborných škol, práce se studijním stylem, náprava studijního stylu |
English key words: | learning style, cognitive style, students, students of secondary vocational schools, work with learning style, change of learning style |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Type of assignment: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 10.05.2012 |
Date of assignment: | 10.05.2012 |
Confirmed by Study dept. on: | 05.03.2013 |
Date and time of defence: | 18.06.2013 09:20 |
Date of electronic submission: | 24.05.2013 |
Date of submission of printed version: | 24.05.2013 |
Date of proceeded defence: | 18.06.2013 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Reviewers: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Guidelines |
Práce se zabývá teoretickou analýzou pojmu studijní a učební styl s interpretací jednoho s blízkých pojmů, jako je kognitivní styl. Následuje výzkumná studie se záměrem určení převažujícího studijního stylu na středních školách a návrh následné práce se studijním stylem a výsledky výzkumu v konkrétních podmínkách. |
References |
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7. FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 172 s. ISBN 80-7178-966-6. SOVÁK, Miloš. Učení nemusí být mučení. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 116 s. ISBN 80-04-24306-1. DUNNOVÁ, Rita, Kenneth DUNN a Gary E PRICE. Dotazník stylu učení: dotazník zjišťující, jak se žáci 3. až12. ročníku školní docházky nejraději učí. 1. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2004, 77 s. SADLER-SMITH, Eugene a Carol EVANS. Learning styles in education and training. Bradford, England: Emerald Group Publishing, c2006, 129 p. STERNBERG, R a Li-fang ZHANG. Perspectives on thinking, learning, and cognitive styles. 1st ed. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2001, x, 276 s. ISBN 0-8058-3431-1. |