Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hra na zobcovou flétnu a její propojení s ostatními činnostmi dětí předškolního věku
Thesis title in Czech: Hra na zobcovou flétnu a její propojení s ostatními činnostmi dětí předškolního věku
Thesis title in English: Playing the recorder and it´s interconnection with other activities in preschool children
Key words: Hra na zobcovou flétnu, učebnice hry na zobcovou flétnu, činnosti propojené s hrou na zobcovou flétnu.
English key words: Playing the recorder, textbook of playing the recorder, activities interconnected with playing the recorder.
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Supervisor: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 03.05.2012
Date of assignment: 03.05.2012
Date and time of defence: 22.05.2014 00:00
Date of electronic submission:01.04.2014
Date of proceeded defence: 22.05.2014
Opponents: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se bude zabývat zkoumáním jednotlivých škol hry na sopránovou zobcovou flétnu, které jsou v současné době dostupné k výuce hry na zobcovou flétnu. V prvních kapitolách se zaměříme na charakteristiku dítěte z pohledu tělesného a duševního. Dále se zaměříme na schopnosti dětí z pohledu vnímání hudby a jejich hudebnosti. Stěžejní část se bude věnovat charakteristikám jednotlivých učebnic a jejich porovnávání. Na základě výsledků navrhneme metodický postup hry na sopránovou zobcovou flétnu pro děti předškolního věku, která bude propojena s činnostmi výtvarnými a pohybovými, Tato metodika bude prakticky ověřena s dětmi předškolního věku.
Preliminary scope of work in English
The bachelor thesis will be dealing with examination of individual schools which are nowdays open to teach playing the recorder. In the first few chapters we are going to focus on characteristics of child in the matters of physical and mental. Futher we shall look into abilites of children considering their perception of music and their musicality. The main part will be delicated to characterizing individual textbooks and comparing them. Based on the results we will propose a method of progression in playing the soprano recorder for children of preschool age, which is about to be connected with other activities of artistic and physical nature. This methodology will be then practiacally tested with children of preschool age.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html