Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Vývoj alternativy Braillského řádku a analýza procesu čtení textového výstupu s podporou nového nástroje
Thesis title in Czech: Vývoj alternativy Braillského řádku a analýza procesu čtení textového výstupu s podporou nového nástroje
Thesis title in English: Developing alternative refreshable Braille display and analysing the process of reading text output supported by the new tool
Key words: Braillský řádek, Braillovo písmo, čtení textového výstupu, křivka učení
English key words: Refreshable Braille display, Braille, reading textual output, learning curves
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 20.03.2012
Date of assignment: 01.05.2013
Date and time of defence: 11.06.2013 09:00
Date of electronic submission:03.05.2013
Date of proceeded defence: 11.06.2013
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Tato práce se zabývá prvními dojmy, adaptací a učením s podporou nového nástroje. V této studii jsem zkoumal, jak lidé se zrakovým postižením reagují na nový druh braillského řádku typu Fast Character Display (FCHAD) a jak se ho naučí používat. Pedagogické prostředí této studie je kontrolované a učení je založené na drilování. Zkoumání se zvláště zaměří na otázku adaptace během drilování. Studie se podobá psychologickým výzkumům křivek učení s tím rozdílem, že pedagogické působení je plnohodnotnou součástí studie.
Preliminary scope of work in English
An examination of first impressions, adaptation and learning over a short period with novel material. In this study, I have examined how subjects react to, and learn to use, a new type of FCHAD braille display. The pedagogic atmosphere of this study is strict and drill based. Particular focus is placed on how students adapt during the course of a drill. The study was performed similarly to many learning curve studies, yet differs in that a teaching element was explicitly included rather than explicitly excluded.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html