Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Představy dětí předškolního věku o zdravém životním stylu
Thesis title in Czech: Představy dětí předškolního věku o zdravém životním stylu
Thesis title in English: Imaginations of Preschool Children about Healthy Lifestyle
Key words: zdravý životní styl, dítě předškolního věku, výživa, pohybové aktivity, hygiena
English key words: healthy lifestyle, preschool child, nutrition, physical activities, hygiene
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 14.03.2012
Date of assignment: 20.06.2013
Date and time of defence: 17.09.2013 08:30
Date of electronic submission:21.06.2013
Date of proceeded defence: 17.09.2013
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá představami dětí v předškolním věku, před vstupem do
ZŠ, o zdravém životním stylu.
Cílem je porozumět jejích představám, popř. předsudkům a způsobu myšlení,
s možností využití těchto poznatků v tvorbě konkrétních vzdělávacích programů
v rámci RVP.
Bakalářská práce má část teoretickou a praktickou.
Teoretická část obsahuje základní popis charakteristických znaků vnímání a myšlení
vývojového období dítěte předškolního věku před vstupem do ZŠ. Dále obsahuje
definici základních pojmů z oblasti zdravého životního stylu, kterou jsem pro tento
účel rozdělila na tyto oblasti: 1. zdravá výživa, 2. hygiena, zdraví a nemoc, 3. pohyb a
volný čas, 4. osobní bezpečnost.
Praktická část se zabývá výzkumem vybrané pětice dětí. Základem je vždy motivační
příběh s klíčovým tématem zkoumané oblasti, po něm následuje rozhovor, ve kterém
zkoumám představy a názory dětí k dané problematice.
Preliminary scope of work in English
This thesis deals with the ideas of children of preschool age, before entering school,
about healthy lifestyles.
The aim is to understand their expectations, or prejudices and ways of thinking, with
the use of this knowledge in the development of specific educational programs within
the Framework educational program.
The work has theoretical and practical parts.
The theoretical part includes a basic description of the characteristics of perception
and thinking developmental stage of the child's preschool before entering elementary
school. It also contains a definition of the basic concepts of a healthy lifestyle, which
for this purpose I have divided into the following fields: 1st healthy nutrition, 2nd
hygiene, health and disease, 3rd movement and leisure, 4th personal safety.
The practical part deals with research of selected five children. The base is always
motivational story with a key theme of the study area, followed by a conversation in
which I explore ideas and views of children on the issue.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html