Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Thesis title in Czech: | Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě |
---|---|
Thesis title in English: | Developing environmental sensitivity through the fine art |
Key words: | environmentální senzitivita, environmentální výchova, zážitková pedagogika, zážitek, vnímání, prostředí, environmentální psychologie, environmentální estetika, ekopsychologie |
English key words: | environmental sensitivity, environmental education, experiential education, experience, perception, environment, environmental psychology, environmental esthetics, ekopsychology |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Supervisor: | doc. ak. mal. Zdenek Hůla |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 13.03.2012 |
Date of assignment: | 13.03.2012 |
Date and time of defence: | 09.09.2013 00:00 |
Venue of defence: | UK Pedf - KVV |
Date of electronic submission: | 21.06.2013 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2013 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Opponents: | PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. |
Advisors: | doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
Guidelines |
Teoretická část: Zkoumejte průniky výtvarného provozu a environmentální výchovy. Nastiňte možnosti uměleckého vnímání krajiny a lidské postoje, jež se od nich odvíjejí. Zaměřte se na zkoumání procesů, kterými se u člověka utvářejí postoje a hodnoty.
Výtvarná část: Hledejte vhodné způsoby vyjádření svých prožitků z konkrétních míst. Zkoumejte, jak vhodná je pro tuto problematiku malba. Skrze tvorbu zkoumejte různé nové pohledy na prostor kolem sebe. Didaktická část: Navrhněte environmentálně výchovný program, který bude sestávat ze série jednoduchých aktivit v přírodě, výtvarné tvorby a řízené diskuze. Cílem bude schopnost kritické reflexe a kompetence uvědoměle pracovat s procesy utváření postojů a hodnot. |
References |
Bedrník, časopis pro ekogramotnost. Číslo 1, ročník 6, únor 2008. (téma čísla: Umění). SEV Pavučina: Praha, 2008
CIKÁNOVÁ, Karla, SEDLÁK, Michal Výtvarná výchova k projektu environmentálním vzdělávání. Metodika pro 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia. PedF UK: Praha 2007 CÍLEK, Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2 ČINČERA, Jan. Výchova jako projekt pro budoucnost. Paido: Brno 2007 KOHÁK, Erazim. Zelená svatozář. Slon: Praha 2002 KRAJHANZL, Jan. Osobní vztah člověka k přírodě. Katedra psychologie FF UK: Praha 2004 LIBROVÁ, Hana. Láska ke krajině? Blok: Brno 2004 SMRTOVÁ, E., ZABADAL, R., KOVÁŘÍKOVÁ Z., a kol. Za naturou na tůru. Metodika terénní výuky. Apus: Praha 2012 ŠMÍD, Jan. Výtvarná výchova v environmentálním vzdělávání. Příručka k projektu Alma Mater Studiorum. PedF UK: Praha 2010 |