Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Rozvoj sebeobslužných dovedností u žáka s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami
Thesis title in Czech: Rozvoj sebeobslužných dovedností u žáka s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami
Thesis title in English: Development of Self-Care Skills of Pupil with Severe Mental Disabilities and Multiple Disabilities
Key words: Souběžné postižení více vadami, sebeobslužné dovednosti, mentální postižení, sluchové postižení, porucha autistického spektra, strukturované učení
English key words: Multiple disabilities, self-care skills, mental disabilities, hearing impairment, autism spectrum disorders, structural teaching
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 05.03.2012
Date of assignment: 10.04.2014
Date and time of defence: 02.06.2015 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:10.04.2015
Date of proceeded defence: 02.06.2015
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou sebeobslužných dovedností a jejich rozvojem u dětí s těžkým mentálním postižením a zejména pak dětí s postižením kombinovaným. Zabývá se možnostmi a metodami nácviku a tréninku těchto dovedností ve třech hlavních oblastech - stolování, hygiena a oblékání. Cílem práce je přiblížit problematiku kombinovaného postižení a na základě sledování vyvodit závěry péče o dítě s kombinovaným postižením v oblasti rozvoje sebeobslužných dovedností a následně vytvořit Program rozvoje osobnosti dítěte.
Preliminary scope of work in English
The Bachelor´s Thesis deals with the problem of self-maintaining skills and their development with respect to severely intellectually disabled children and is mainly focused on children with multiple disabilities. It deals with the possibilities and techniques of drilling and practicing of these skills in three main areas – dining, hygiene and dressing. The aim is to describe syndromic intellectual disabilities in a detailed way; to deduce the rules of care for syndromic intellectually disabled children with respect to self-maintaining skills focused on the observation and subsequently make the Personality Development Programme of a child.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html