Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů
Thesis title in Czech: Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů
Thesis title in English: Rhetorical Figures in Visual Advertisements of Selected Fashion Houses
Key words: znak, rétorika, rétorická figura, sémiotika, denotace, konotace, metafora, metonymie, synekdocha, ironie, mýtus
English key words: sign, rhetoric, rhetorical figure, semiotics, denotation, connotation, metaphor, metonymy, synecdoche, irony, myth
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS)
Supervisor: Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 01.03.2012
Date of assignment: 01.03.2012
Date of electronic submission:12.09.2012
Date of proceeded defence: 26.10.2012
Course: Thesis Defence (YMMM4A10)
Opponents: Mgr. Martin Švantner, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Vybrané módní domy v Evropě nabízející téměř výhradně luxusní zboží užívají specifickou formu propagace svých výrobků. Každý dům zpravidla při tvorbě nových kolekcí zůstává věrný tradicím své země, ale i prvkům zásadním pro vlastní značku. Z pohledu neo-rétoriky by bylo příhodné analyzovat obrazové reklamy daných domů (Chanel, Dolce&Gabbana, Burberry), zda-li vytváří svými reklamami určité modely.
V rámci pozorování a sémiotické analýzy módní reklamy zaměřené na rétorické figury lze dokázat, že jednotlivé módní domy velmi často míří svou pozornost na to, jaký má jejich prezentace vliv na myšlení potencionálních zákazníků. Reklamní tvorba v oblasti módy sleduje nepsanou normu, jejímž cílem je přesvědčit klienta o vhodnosti daného zboží právě pro něj.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html