Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů
Thesis title in Czech: | Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů |
---|---|
Thesis title in English: | Rhetorical Figures in Visual Advertisements of Selected Fashion Houses |
Key words: | znak, rétorika, rétorická figura, sémiotika, denotace, konotace, metafora, metonymie, synekdocha, ironie, mýtus |
English key words: | sign, rhetoric, rhetorical figure, semiotics, denotation, connotation, metaphor, metonymy, synecdoche, irony, myth |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS) |
Supervisor: | Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 01.03.2012 |
Date of assignment: | 01.03.2012 |
Date of electronic submission: | 12.09.2012 |
Date of proceeded defence: | 26.10.2012 |
Course: | Thesis Defence (YMMM4A10) |
Opponents: | Mgr. Martin Švantner, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Vybrané módní domy v Evropě nabízející téměř výhradně luxusní zboží užívají specifickou formu propagace svých výrobků. Každý dům zpravidla při tvorbě nových kolekcí zůstává věrný tradicím své země, ale i prvkům zásadním pro vlastní značku. Z pohledu neo-rétoriky by bylo příhodné analyzovat obrazové reklamy daných domů (Chanel, Dolce&Gabbana, Burberry), zda-li vytváří svými reklamami určité modely.
V rámci pozorování a sémiotické analýzy módní reklamy zaměřené na rétorické figury lze dokázat, že jednotlivé módní domy velmi často míří svou pozornost na to, jaký má jejich prezentace vliv na myšlení potencionálních zákazníků. Reklamní tvorba v oblasti módy sleduje nepsanou normu, jejímž cílem je přesvědčit klienta o vhodnosti daného zboží právě pro něj. |