Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele
Thesis title in Czech: | Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele |
---|---|
Thesis title in English: | Use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher |
Key words: | žák, učitel, osobnost, diagnostika, reflexe, metoda, pedagogika, psychologie |
English key words: | student, teacher, personality, diagnosis, reflection, method, pedagogy, psychology |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Supervisor: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 21.12.2011 |
Date of assignment: | 08.04.2014 |
Date and time of defence: | 21.05.2014 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt (dříve R208) |
Date of electronic submission: | 10.04.2014 |
Date of proceeded defence: | 21.05.2014 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
References |
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S.: Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olo-mouc: rektorát Univerzity Palackého v Olomouci, 1990.
MATĚJČEK, Z.: Praxe psychologického poradenství. Praha: Státní pedagogické na-kladatelství, 1991. ISBN 80- 04- 24526- 9 JIRÁNEK, F., SOUČEK, J., FIŠER, J., HOLUBÁŘ, Z.: Pedagogická psychologie. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1997. ISBN 80- 7194- 081- X VÁGNEROVÁ, M., Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 1995. GAJDOŠOVÁ, E., HERENYIOVÁ, G., Metódy a programy práce školského psycho-loga. Bratislava: PSYCHOPROF, 1998. ISBN 80- 968083- 1- 1 HADJ MOUSSOVÁ, H., Z. a kol.: Pedagogicko-psychologické poradenství I. Vybrané problémy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80- 7290- 215- 6 HADJ MOUSSOVÁ, H., Z., DUPLINSKÝ, J. a kol.: Pedagogicko-psychologické pora-denství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80- 7290- 101- X HADJ MOUSSOVÁ, H., Z. a kol.: Pedagogicko-psychologické poradenství III. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80- 7290- 146- X SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, M., VÁGNEROVÁ, M.: Psychodiagnostika dětí a do-spívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80- 7178- 545- 8 HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml.: Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnosti-ka žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80- 246- 0319- 5. VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J.: Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978- 80- 246- 1538- 7 Pořadatel publikace: UŽDIL, J.: Dítě a svět. Praha: Státní nakladatelství dětské kni-hy, 1966. UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974. UŽDIL J.: Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. |
Preliminary scope of work |
V diplomové práci autorka hledá metody pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. Autorka dále zjišťuje, jakým způsobem učitelé při diagnostice postupují, jaké metody využívají a s jakými výchovně vzdělávacími problémy se setkávají nejčastěji. Také se ptá na zkušenosti učitelů s pedagogicko-psychologickými poradnami. |
Preliminary scope of work in English |
In the thesis the author looks for methods of pedagogical-psychological diagnostics. She describes the use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Furthermore the author explores the way in which teacher proceeds the diagnosis, which methods the teacher uses and with which educational problems he or she encounters most frequently. The author is also interested in the teacher’s experience with Pedagogical and Psychological Counselling Centre. |