Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Změny v časové dostupnosti vybraných sídel na tahu Praha - Linec v kontextu výstavby dálnice D3
Thesis title in Czech: Změny v časové dostupnosti vybraných sídel na tahu Praha - Linec v kontextu výstavby dálnice D3
Thesis title in English: Changes in Time Accessibility of Selected Settlements between Prague and Linz Linked up by Construction of D3 Motorway
Key words: časová dostupnost, model v GIS, dálnice D3, rychlostní silnice R3 a S10
English key words: time accessibility, analysing model with GIS, D3, R3 and S10 motorways
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 19.12.2011
Date of assignment: 31.01.2012
Date of electronic submission:20.05.2013
Date of proceeded defence: 11.06.2013
Opponents: Mgr. Karel Mikula
 
 
 
Preliminary scope of work
Práce se zabývá analýzou časové dostupnosti vybraných sídel na území mezi centry Prahou a rakouským Lincem. Tento prostor se dynamicky mění díky budované dálniční komunikaci D3, R3 a S10. Je zde vyhotoveno několik modelů na mikroregionální a mezoregionální úrovni. Tyto modely byly vyhotoveny v prostředí GIS pomocí síťové analýzy. Sledována byla změna časové vzdálenosti mezi centry a změna jejich zázemí ohraničených 45minutovou izochronou. Největší změny časové dostupnosti se odehrávají na mezoregionální úrovni. Dálnice D3 nejvíce ovlivní zázemí Tábora díky absenci bariér.
Preliminary scope of work in English
The thesis is dealing with a time transportation accessibility of selected settlements in area between Prague and Linz. Accessibility is under a permanent change because of construction of D3, R3 and S10 motorways. Several transportation models are introduced here and differ in regional level. The models were developed with the use of GIS network analyses. The time accessibility between settlements and their changes in 45 min. isochrones was recorded. The most important time accessibility was monitored on meso-regional level. The D3 motorway should affect transportation accessibility of Tabor settlement because it could eliminate the transportation barriers.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html